کد خبر: 353219
۰
۰
نسخه چاپی

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: طی هفته‌های گذشته گزینه‌های مختلف و متعددی در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی به‌عنوان گزینه‌های تصدی استانداری چهارمحال و بختیاری منتشرشده است و این روند ادامه دارد.

اما در بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها ادعاشده بود که برخی از گزینه‌ها مورد تائید نماینده ولی‌فقیه در استان یا نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس هستند؛ موضوعی که واکنش این مسئولان را به دنبال داشت.

عدم ورود نمایندگان چهارمحال و بختیاری در حوزه اجرایی

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه گزینه‌ای برای مدیریت اجرایی استان معرفی نکرده‌ام، تصریح کرد: دغدغه‌های نخبگان استان برای انتخاب مدیران ستودنی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام با اشاره به اینکه انتظار می‌رود بعد از انتخاب مدیران چهارمحال و بختیاری توسط دولت امورات استانی با اتحاد پیگیری و انجام شود، اظهار کرد: وحدت در امور کلان استان باید ایجاد و فضای خدمت، مهرورزی و مدیریت جهادی به وجود آید.

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عدم ورود نمایندگان به امور اجرایی، اظهار کرد: وظیفه نماینده مجلس نظارت بر عملکرد قوه مجریه است و در صورت دخالت در عزل و نصب‌ها، این موضوع خطراتی را به همراه دارد.

نمایندگان گزینه انفرادی برای استانداری معرفی نکرده‌اند

احمد راستینه با تکذیب شایعات مطرح‌شده در خصوص معرفی گزینه‌های استانداری از سمت نمایندگان به‌صورت انفرادی، عنوان کرد: انتخاب استاندار جهادی برای نمایندگان استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: نمایندگان به‌صورت انفرادی اقدام به معرفی گزینه برای استانداری نکرده‌اند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی کارآمدی، روحیه انقلابی، با برنامه بودن، شناخت کامل نسبت به چهارمحال و بختیاری و قدرت پیگیری بالا برای حل مسائل استان را ازجمله ویژگی‌های استاندار خوب دانست.

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری

راستینه با بیان اینکه اگر وزارت کشور در بررسی گزینه‌های تصدی استانداری از نمایندگان مشورت بگیرد مجمع نمایندگان نظر خود را اعلام می‌کنند، گفت: در برخی شایعات گزینه‌های مطرح‌شده را به نماینده خاصی منتسب می‌کنند که این مسئله از اساس کذب است.

احزاب از گمانه زنی و شایع پراکنی پرهیز کنند

وی با درخواست از گروه‌های سیاسی و احزاب برای پرهیز از فضاسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها در جامعه، عنوان کرد: دروغ‌های فراوانی توسط برخی جریان‌های سیاسی در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به‌عنوان نماینده ملت وظیفه نظارت بر عملکرد قوه مجریه را بر عهده داریم و طبیعتاً برای مؤثر بودن این نظارت‌ها نباید در حوزه انتصاب‌ها دخالت کنیم.

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری

راستینه افزود: به وزارت کشور صراحتاً اعلام‌شده که چهارمحال و بختیاری نیازمند مدیری کارآمد و توانمند در تراز ملی است.

انتخاب استاندار با روحیه جهادی ضروریست

وی به نامه ارسال‌شده در خصوص دعوت از رئیس‌جمهور برای سفر به چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و ادامه داد: اهم دغدغه‌ها و مطالبات استان به‌خصوص حوزه انتخابیه خود را در نامه قید کرده‌ام که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور به این مطالبات مردم پاسخ دهند و با دستوراتی قاطع امید و اعتماد را در مردم این استان افزایش دهند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان یک نگاه اجماعی و وحدت‌آفرین دارند، گفت: همه نمایندگان چهارمحال و بختیاری تلاش کردند از پراکندگی، اختلاف‌نظر و تک‌روی‌ها که آسیب جدی به حل مسائل استانی می‌رساند پرهیز کنند.

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری

راستینه اظهار کرد: امیدواریم وزارت کشور با بررسی گزینه‌های تصدی استانداری در فضای آرام فردی کارآمد، با روحیه جهادی برای حل مسائل استان را انتخاب و سریع‌تر معرفی کند.

وی افزود: گروه‌های سیاسی از اختلاف‌افکنی، گمانه‌زنی و پرداختن به موضوعاتی که در حیطه اختیارات آن‌ها نیست پرهیز کنند.

بنابراین گزارش با توجه به مشکلات فراوان استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های اشتغال، محرومیت و کمبود زیرساخت‌ها انتظار می‌رود وزارت کشور فردی جهادی با روحیه خدمت گذاری به مردم این استان را به‌عنوان گزینه تصدی استانداری انتخاب و معرفی کند.

یکی از دغدغه‌های اساسی نخبگان سیاسی در چهارمحال و بختیاری انتخاب استاندار غیربومی است که متأسفانه با ناآگاهی از شرایط استان موجب عقب‌ماندگی و ایجاد مشکلات فراوان برای استان می‌شود که این مهم باید در بررسی گزینه‌های استانداری در دستور کار وزارت کشور در نظر گرفته شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید