کد خبر: 353303
۰
۰
نسخه چاپی
حاج حسین یکتا: همه خاطرات هشت سال دفاع مقدس گنج هستند خون شهدا باعث حرکت و تحول در جامعه می‌شود سیره شهدا باید جزو درس‌های آموزشی باشد

سخنرانی حاج حسین یکتا در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا

یکتا با بیان اینکه همه خاطرات جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، گنج هستند، گفت: سیره شهدا باید جزو درس‌های آموزشی باشد و مادران شهدا باید مبنای درس‌های اخلاق، عرفان، معرفت و ... باشند.

سخنرانی حاج حسین یکتا در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با عنوان «همراه با زائران نجف تا کربلای حسینی؛ به یاد حماسه سازان و شهدای خمینی» امروز (پنجشنبه، اول مهر) از سوی بسیج جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری اداره کل فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، حاج «حسین یکتا» از یادگاران دفاع مقدس به سخنرانی و خاطره گویی پرداخت و با بیان اینکه ما در جنگ شاهد تربیت میدانی بودیم، گفت: ما سه نوع تربیت مسجدی (شامل مربی و متربی و محتوامحور)، تربیت میدانی و تربیت تحولی داریم، ما وقتی سیره و سبک شهدا مرور می‌کنیم، همه این نوع تربیت‌ها را در شهدا می‌بینیم.

دبیر جمعیت امام رضایی‌ها با بیان اینکه همه خاطرات جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، گنج هستند، به شهادت شهید شاهرخ ضرغام معروف به «حرّ انقلاب» یکی از شهدای دفاع مقدس اشاره کرد.

یکتا با اشاره به شهیدان خالقی پور، اظهار داشت: مادر شهیدان خالقی پور، سه فرزند شهید به نام‌های داوود، رسول و علیرضا دارد؛ خاطرات بسیاری از این شهیدان و مادر شهیدان خالقی پور وجود دارد و جامعه الزهرا علیهاالسلام باید به سیره تربیتی شهدا و سبک تربیتی مادران شهدا توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مادران شهدا باید مبنای درس‌های اخلاق، عرفان، معرفت و ... باشند؛ تفسیر، اخلاق و عرفان را باید از مادران شهدا آموخت و جامعه الزهرا علیهاالسلام باید چنین مادرانی تربیت کند.

این راوی دفاع مقدس تأکید کرد: ما باید برای یاری امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، سرباز تربیت کنیم؛ ما باید فرزندان برکتی تربیت کنیم یعنی نسلی که برای رضای خدا پای انقلاب اسلامی می‌ایستد.

یکتا توضیح داد: خون شهید سرچشمه آب حیات است و حرکت و تحول ایجاد می‌کند، در دوران دفاع مقدس، شهدایی مفقود شدند، عده ای برای تفحص رفتند و شهید شدند، عده ای برای ساخت مستند رفتند و شهید شدند، عده ای اردوی مناطق جنگی رفتند و متحول شدند و به همین ترتیب، خون شهدا باعث تحول و حرکت سازنده در جامعه شد.

وی با اشاره به تفحص پیکر مطهر 175 شهید غواص در سال 1396 ،گفت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در زمان تفحص شهدای غواص تفحص شده فرمودند در لحظه ای که انقلاب اسلامی نیاز داشت و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نظر کرد و غواصان دست بسته رخ نشان دادند، حال جامعه خوب شد.

دبیر جمعیت امام رضایی‌ها بیان داشت: حضرت امام خمینی فرمودند: «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‌ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود».

یکتا در ادامه با بیان اینکه سیره شهدا باید جزو درس‌های آموزشی باشد و جوانان باید با سیره شهدا آشنا شوند، عنوان کرد: ما باید نسلی تربیت کنیم که میل و آرزوی او طواف دور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و ولی فقیه باشد، نسلی چون حاج قاسم تربیت کنیم که به ولی فقیه زمان خویش لبیک گفت، هشت سال در سوریه جنگید و پس از شهادت همه چشم‌ها برای او گریستند.

وی با اشاره به لزوم توجه به نظام تربیتی نسل جدید، اظهار داشت: کتاب‌های «پرواز تا بی نهایت» و «خاک‌های نرم کوشک» در حقیقت یک دوره عرفان نظری و عملی هستند، اما آیا جزو درس‌ها قرار گرفته است؟؛ ما باید سیره شهدا را به نسل جدید نشان دهیم.

راوی دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در دولت جدید، بازسازی انقلابی را مطرح کردند، بر لزوم بازسازی انقلابی جامعه الزهرا علیهاالسلام و نهادهای آموزشی تربیتی تأکید کرد و گفت: ما امروز به تشکیلات هسته‌های مقاوتی مسجد محور، محله محور و طایفه محور و ... نیاز داریم، همچنین آستان مقدس کریمه اهل بیت علیهم‌السلام در انقلاب اسلامی نقطه اثر است و ما باید همه دختران جمهوری اسلامی را حول آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام سازمان دهی کنیم.

یکتا با بیان اینکه آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام باید محور سازماندهی دختران باشد، ابراز داشت: امروز دشمنان اسلام در فضای مجازی برای نابودی دختران و نظام خانواده در جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی می‌کنند و ما امروز به قرارگاهی به نام جامعه الزهرا علیهاالسلام برای این نبرد نابرابر نیاز داریم.

وی با تصریح بر اینکه امروز جامعه الزهرا علیهاالسلام مرکز نورانیت نظام در جبهه بانوان است، تأکید کرد: حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا علیهاالسلام در کنار آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام و مسجد مقدس جمکران باید در این عرصه فعالیت کنند که اگر دیر بجنبیم دشمن شما را می‌جنباند.

دبیر جمعیت امام رضایی‌ها بیان داشت: ما در طول هشت سال دفاع مقدس با تفکر جهادی و تفکر مقاومت در خط مقدم بودیم و از پشت دیوارهای بصره به پشت دیوارهای بیت المقدس رسیدم.

یکتا یادآور شد: شهدا ولایت پذیری امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را در حضرت امام بی چون و چرا تمرین کردند و ما هم باید ولایت پذیری را در تبعیت از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بی چون و چرا تمرین کنیم و مطمئن باشید که خدا برکت می‌دهد و جامعه الزهرای برکتی دیدنی می‌شود و محصولات و تولیدات آن هم دیدنی می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید