کد خبر: 353307
۰
۰
نسخه چاپی

بهسازی بافت فرسوده در قم عزم ملی و استانی می‌خواهد/کاهش مشکلات منطقه یک با اجرای طرح‌های توسعه شهری

بهسازی بافت فرسوده در قم عزم ملی و استانی می‌خواهد/کاهش مشکلات منطقه یک با اجرای طرح‌های توسعه شهری

با اشاره به اهمیت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به‌ویژه در مناطق پرتراکم اظهار داشت: یکی از پرچالشترین و سختترین شرایط اجرای پروژه‌های عمرانی در بافت‌های قدیمی و بومی و فرسوده شهرها است.

وی با بیان اینکه منطقه یک شهر قم نیز بخش زیادی از این بافتها که هویت شهر را هم تشکیل می‌دهند را در خود جایداده است،‌ ابراز کرد: همین مسئله کار را برای توسعه و پیشرفت سخت‌تر کرده اما در وضعیت موجود شهرداری اجرای طرحهای مختلف را دنبال کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با تأکید بر اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات قابل توجهی در این منطقه از شهر انجام‌شده است،‌ تصریح کرد: علیرغم تمام مسائل و تراکم محلات و بافت فرسوده، طرح‌های عمرانی اجرایی شده و شهرداری رضایت عموم شهروندان را کسب کرده است.

وی اجرای پروژه‌هایی مانند بلوار شهیدان روحانی، تقاطع غیرهمسطح رزمندگان اسلام، بلوار فردوسی، بلوار محتشم کاشانی، خیابان شهید فراشاهی، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و سایر پروژه‌ها ازجمله این اقدامات دانست و افزود: این پروژه‌ها با تمام مشکلات در این منطقه از شهر قم انجام شده که گامی برای احیای بافت‌های قدیمی و جلوگیری از جابجایی جمعیت و توسعه متوازن منطقه بوده است.

ترکمن بهسازی بافت فرسوده را موردتوجه قرار داد و گفت:‌ بهسازی بافت فرسوده صرفاً در حیطه کاری شهرداری قابل حل نیست و باید عزمی ملی و استانی برای بهسازی این بافتها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی منطقه بحث بافت تاریخی است که به تازگی مصوب شده و مسائلی برای شهروندان خصوصاً در بافت فرسوده ایجاد کرده است؛ مصوبه میراث فرهنگی و طرح تفصیلی دست ما را در حوزه توسعه شهری در منطقه بسته است و عموماً شهروندان از این مسئله گلایه‌مند هستند. در مناطقی بافت تاریخی شاهدیم که به دلیل همین محدودیت‌ها تخلفات شکل می‌گیرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید