کد خبر: 353359
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

فرآیند ایفای تعهدات صادرکنندگان ریالی آغاز شد

به گزارش قم پرس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک با اشاره به مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سالهای ۱۴۰۰-۱۳۹۷ در خصوص ایفای تعهدات فروش ریالی به سایر کشورها در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: بر اساس فراخوانهای انجام شده تعداد ۳۲۲ صادرکننده نسبت به ارائه اسناد و مدارک مربوط به فروش ریالی به کشورهای عراق و افغانستان شامل ۷۳۴۱ پروانه صادراتی به ارزش حدود ۴٠٠ میلیون یورو اقدام کرده اند که پس از بررسی در کمیته اقدام ارزی نسبت به تایید یا عدم تایید فروش ریالی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی اقدام می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: تعداد پروانه های صادراتی متعلق به صادرکنندگان متنوع بوده و بیشترین تعداد پروانه صادراتی متعلق به یک صادرکننده ۶۷۳ کوتاژ و به ارزش ۵۲ میلیون یورو بوده است.

رئیس کمیته اقدام ارزی ادامه داد: از نظر موقعیت جغرافیایی صادرکنندگان نیز بیشترین پروانه صادراتی در این بخش، متعلق به صادرکنندگان استان تهران با ۲٠۳۹ پروانه صادراتی به ارزشی معادل ۱۱۲ میلیون یورو و کمترین تعداد متعلق به استان خراسان جنوبی با ۲ کوتاژ و به ارزش ۲۲ هزار یورو است.

پیمان پاک تصریح کرد: تعداد ۴۵۳۷ پروانه صادراتی به ارزش ۲٠۱ میلیون یورو متعلق به واحدهای تولیدی و ۲۸٠۴ پروانه صادراتی به ارزش ۸۶ میلیون یورو متعلق به واحدهای غیرتولیدی بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان گفت: تلاش می شود با برنامه ریزی لازم، شرایطی فراهم شود که صادرکنندگان بتوانند با طیب خاطر نسبت به انجام فعالیت صادراتی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی صادراتی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس