کد خبر: 353387
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شعار را به عمل تبدیل کردیم/ مسابقات سخت و فشرده‌ای در پیش داریم

بهروز عطایی درباره کسب عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا گفت: مسابقات آسیایی مانند همیشه برگزار شد. در ۴۰-۵۰ سال گذشته تیم های چین، ژاپن و استرالیا (از زمانی که استرالیا به قاره آسیا ملحق شد) مثل همیشه در مسابقات حضور داشتند. فقط تیم کره جنوبی کمی با دوره های قبل متفاوت بود. تیم قطر نیز با اتکا به بازیکنان چند ملیتی خود شرکت کرد. ژاپن تیم کاملی بود و فقط دو بازیکن خود را در اختیار نداشت.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: اینکه گفته می شود تیم های درجه دو و سه بودن این مشکل آسیا است. سالهاست رقابت ها در این سطح کیفی برگزار می شود و رقابت تیم ملی ایران نیز در ۱۰-۱۵ سال اخیر با تیم های درجه یک مانند چین و ژاپن بوده است.

وی افزود: مسابقات کیفیت خود را مانند گذشته داشته است. در مرحله اول رقابت ها بازی ها کمی متفاوت بود و در حقیقت حکم بازی های تدارکاتی را برای ما داشت، در مرحله دوم به نسبت بهتر شد، تیم های تایلندو چین تایپه که جزو تیم های قابل قبول آسیا هستند. سپس تیم چین که جزو قدرت های آسیا است، در نیمه نهایی بازی سختی در مقابل آنها داشتیم و خوشبختانه پیروز شدیم.

عطایی اظهار داشت: رقابت با ژاپن در بازی فینال که رقابتی تاریخی بود. چندین بار در مسابقات اخیر مانند لیگ ملت‌ها و المپیک، نتیجه را مقابل آنها واگذار کرده بودیم. بازیکنان مزد زحمات خود را گرفتند و اعتماد کمک کرد نگاه ویژه ای به بازیکنان جوان داشته باشیم و در این افتخار شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره غیبت بازیکنان بزرگ تأکید کرد: همانطور که ژاپن دو بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت ما نیز حدود ۷ بازیکن المپیکی خود را به همراه نداشتیم. مهم است این نکته را در نظر بگیریم که بازیکنان جایگزین به خوبی پاسخ اعتماد را دادند.

وی افزود: بازیکنان کمک زیادی به تیم ملی کردند و در روند پیروزی نقش اصلی را داشتند، این نشان می دهد که کشورمان سرمایه‌های زیادی دارد. روند تولید بازیکن را ادامه خواهیم داد. شاید در گذشته سرمربیان این ریسک را نمی‌کردند که از بازیکنان جوان استفاده کنند. بحث شعاری را به عمل تبدیل کردیم در حالی که قبلاً به صورت نمادین شاهد آن بودیم. به ویژه در دوره کولاکوویچ که در بازی های به نسبت راحت از بازیکنان جوان استفاده می شد.

عطایی درباره روحیه جنگندگی بازیکنان، تصریح کرد: در فرصت ۲۱ روزه آماده سازی تیم سعی کردیم بیشتر انرژی خود را صرف ریکاوری ملی پوشان کنیم. بازیکنان پس از مسابقات سنگینی مانند لیگ ملت‌ها و المپیک دچار فرسایش می‌شوند و بسیار مهم است که انرژی از دست رفته آنها بازیابی شود. به همین دلیل در این مدت بیشتر انرژی خود را صرف این موضوع کردیم. تمام ملی پوشان با تمام قوا بازی کردند. بازیکنانی که فرصت حضور به آنها در المپیک داده نشد، عملکرد خوبی داشتند. مثل محمدرضا حضرت پور که بهترین لیبروی آسیا شد و یا جواد کریمی که بار روانی زیادی بر دوش او بود و جایگزین سعید معروف شد و او نیز توانست بهترین پاسور آسیا شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: صابر کاظمی نیز فوق العاده ظاهر شد. در والیبال کمتر این اتفاق رخ می داد که بازیکن با مصدومیت بتواند به تیم ملی کمک کند و کاظمی با تمام توانش برای تیم ملی جنگید. این نشان می‌دهد که بازیکنان برای حفظ پرچم ایران و نام ایران تمام تلاش خود را کردند و در نهایت نیز موفق شدند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات محمدرضا داورزنی هدایت تیم ملی تا المپیک پاریس با شما خواهد بود برنامه شما چیست؟ گفت: سال آینده مسابقات سخت و فشرده ای در پیش داریم. رقابت های لیگ ملت ها، مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی که نیازمند برنامه ریزی دقیق است. در حال حاضر زود است که بخواهیم تصمیم گیری کنیم چرا که مسابقات به تازگی به پایان رسیده و باید جلسه ای تشکیل دهیم و برنامه خود را تنظیم کنیم. حتما در این زمینه فکر خواهیم کرد و تصمیم گیری را اعلام می کنیم.

عطایی در مورد شرایط تیم جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان، اظهار داشت: وضعیت تیم خوب است. در حین برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا با کادر تیم جوانان در ارتباط بودم. وضعیت قابل قبولی دارد. مسابقات بسیار سختی در پیش داریم و تیم های خوبی در آن شرکت کردند. تیم ایران نیز نسبت به گذشته متحول شده است اما این سبب نمی شود که تلاش خود را نکنیم. قطعاً با تمام قوا در مسابقات حاضر می شویم.

وی در خصوص بردیا سعادت گفت: ویزای بردیا سعادت روز چهارشنبه صادر شد تا در ایتالیا حاضر شود.

عطایی در پایان خاطرنشان کرد: از شنیدن خبر فوت حسین کاظمی متأثر شدم. امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. بسیار خوشحالم که پیروزی تیم ملی والیبال سبب شادی مردم شد. شاید این قهرمانی سرخوردگی هایی که در نتیجه شکست تیم ملی در المپیک و لیگ ملت ها رخ داد را تا حدودی ترمیم کرده باشد. بازخوردهای خوبی از جامعه گرفتیم و همین برای ما خوشایند بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس