کد خبر: 353405
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال در فصل ۲۲-۲۰۲۱؛ کریستیانو رونالدو باز هم در صدر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها بعد از ۲۴ ساعت از گذشت اعلام خبر پیوستن کریستیانو رونالدو به تیم منچستر یونایتد، این مهاجم به بهترین نقل و انتقال اخیر دنیای فوتبال در وبسایت Fanatics sports تبدیل شد. بدین ترتیب او در صدر بهترین نقل و انتقالات ورزشی در سال‌های اخیر قرار گرفت. اما شاید لذت بخش‌ترین برد رونالدو، پیروزی دیگری بر لیونل مسی باشد که تنها چند هفته پیش‌تر بارسلونا را ترک کرده و راهی پاری سن ژرمن شده بود. همین قدرت فروشندگی است که باعث شده رونالدو محبوب‌ترین و مشهورترین ورزشکار جهان باشد، کسی که در تمامی شبکه‌های اجتماعی عمده روی هم بیش از یک میلیارد دنبال کننده دارد (۱۴۹ میلیون نفر در فیسبوک، ۳۴۴ میلیون نفر در اینستاگرام و ۹۴.۳ میلیون نفر در توییتر).

بیشتربخوانید

بدین ترتیب رونالدو امسال نیز در صدر فهرست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان که توسط مجله فوربس منتشر شده، قرار گرفته است. رونالدو قرار است در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ پس از کسر مالیات بیش از ۱۲۵ میلیون دلار درآمد داشته باشد که ۷۰ میلیون دلار آن از دستمزد و مزایا بازگشت او به اولدترافود حاصل خواهد شد، جایی که ستاره پرتغلی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در آن حضور داشته و سه بار متوالی قهرمان لیگ برتر و یک بار نیز قهرمان لیگ قهرمانان شد. بقیه این درآمد قابل توجه از تبلیغات شخصی و همکاری‌های او با برند‌های Nike, Herbalife, Clear و برند همواره در حال توسعه CR۷ است که در زمینه تولید عطر، لباس زیر، عینک، هتل، سالن‌های ورزشی و ... فعالیت دارد. تنها سه ورزشکار فعال دیگر توانسته است در زمینه تجارت درآمدی بیشتر از این مقدار داشته باشند: راجر فدرر با ۹۰ میلیون دلار، لبران جیمز با ۶۵ میلیون دلار و تایگر وودز با ۶۰ میلیون دلار.

کریستیانو رونالدو هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت در خود نشان نمی‌دهد، در حالی که این بازیکن ۳۶ ساله عملکردی بسیار بهتر از رقبای خود در اروپا دارد در حالی که بسیاری از آن‌ها ۱۰ سال از رونالدو جوان‌تر هستند. رونالدو در اولین بازگشت خود به اولدترافورد دو گل به ثمر رساند و اکنون در بهترین لیگ فوتبال جهان توانسته در ۳ بازی ۴ گل به ثمر برساند. او همچنین توانست دستمزدی بیشتر از رقیب همیشگی اش لیونل مسی داشته باشد که در سال جاری تنها ۷۵ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهد کرد و در کل با ۱۱۰ میلیون دلار درآمد، در رتبه دوم پردرآمدترین ورزشکاران در سال ورزشی جاری قرار دارد. علاوه بر دستمزد ۷۵ میلیون دلاریش از جانب باشگاه پاری سن ژرمن، لیونل مسی از قرارداد‌های تبلیغاتی اش با Adidas, Pepsi و برند ساعت Jacobs & Co. and Budweiser نیز حدود ۳۵ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. در مجموع، ۱۰ بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال در فصل جاری درآمدی ۵۸۵ میلیون دلاری خواهند داشت که مقداری بیشتر از ۵۷۰ میلیون دلار در سال گذشته است.

پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال در فصل ۲۲-۲۰۲۱؛ کریستیانو رونالدو باز هم در صدر

۴۱۵ میلیون دلار از این مبلغ مربوط به دستمزد‌ها و مابقی نیز مربوط به درآمد‌های شخصی خواهد بود. پی اس جی اکنون سه نفر از پردرآمدترین ورزشکاران حال حاضر جهان را در اختیار دارد، از جمله نیمار ۲۹ ساله که با ۹۵ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار داد و کیلیان امباپه ۲۲ ساله که با ۴۳ میلیون دلار دستمزد، رتبه چهارم پردرآمدترین ورزشکاران در فصل جاری را به خود اختصاص داده است. محمد صلاح مهاجم ۲۹ ساله تیم لیورپول نیز با درآمد ۴۱ میلیون دلاری در رتبه پنجم قرار گرفته است. آندرس اینیستای ۳۷ ساله تنها بازیکن تیم‌های غیراروپای است که در این فهرست جای داشته و با ۳۵ میلیون دلار درآمد رتبه هفتم پردرآمدترین ورزشکاران سال را به خود اختصاص داده، بازیکن سابق بارسلونا که از سال ۲۰۱۸ در تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می‌کند.

فهرست کامل پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال در فصل جاری به شرح زیر است:

کریستیانو رونالدو- ۱۲۵ میلیون دلار
لیونل مسی- ۱۱۰ میلیون دلار
نیمار- ۹۵ میلیون دلار
کیلیان امباپه- ۴۳ میلیون دلار
محمد صلاح- ۴۱ میلیون دلار
رابرت لواندوفسکی- ۳۵ میلیون دلار
آندرس اینیستا- ۳۵ میلیون دلار
پل پوگبا- ۳۴ میلیون دلار
گرت بیل- ۳۲ میلیون دلار
ادن هازارد- ۲۹ میلیون دلار

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس