کد خبر: 353429
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دیوید لاپارتینت برای دومین بار رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری شد

به گزارش قم پرس در حاشیه برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جاده جهان در بلژیک، صد و نودمین کنگره جهانی این رشته نیز با حضور اعضا در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود که مهمترین بخش این کنگره برگزاری انتخابات ریاست و اعضای هیأت رئیسه بود.

در این کنگره، دیوید لاپارتینت ۴۸ ساله سیاستمدار فرانسوی بدون رقیب توانست برای دومین بار از سوی اعضا رأی اعتماد گرفته و به عنوان رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI انتخاب شود. لاپارتینت از سال ۲۰۱۷ در این مسند حضور داشته است.

همچنین در این نشست انتخابات ۱۱ عضو هیأت رئیسه و اجرایی نیز با حضور منتخبین قاره‌ها برگزار شد.

میزبان برخی مسابقات هم مشخص شد. مسابقات جهانی داخل سالن در سال ۲۰۲۲ در گنت بلژیک، مسابقات قهرمانی جهان کوهستان در سال ۲۰۲۲ در ایتالیا، مسابقات پیست ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در فرانسه، مسابقات جهانی جاده ۲۰۲۵ هم برای اولین بار در کیگالی رواندا و در یک کشور آفریقایی برگزار خواهد شد.

همچنین چهار کشور سودان جنوبی، جزایر سلیمان، گینه استوایی و واتیکان نیز به عضویت این اتحادیه درآمدند.

گزارش مالی این اتحادیه نیز ارائه شد که طی این گزارش UCI در پایان سال ۲۰۲۰ با ۴۰ میلیون فرانک سوئیس در حساب ذخیره با وجود همه گیری کرونا در این سال هیچ تغییر مالی نسبت به سال ۲۰۱۹ نداشته است. همچنین مصوب شد تا بودجه بیشتری برای توسعه دوچرخه سواری در کشورهای مختلف در نظر گرفته شود.

ایران در این کنگره هیچ نماینده‌ای نداشت. قرار بود محمود رشیدی رئیس اسبق فدراسیون راهی بلژیک شود که به دلیل عدم صدور به موقع روادید از این سفر بازماند. همین طور تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان نیز در مسابقات قهرمانی جهان بلژیک به دلیل عدم صدور ویزا حضور نیافت.

رشیدی رئیس اسبق فدراسیون روز اول مهرماه به دلیل ایرادات وارده به انتخابات خردادماه فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان از سمت خود استعفا داد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس