کد خبر: 353624
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نکات طلایی که قبل از طرح نظر مخالف با مدیرتان باید بدانید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر مخالفتی با نظر مدیر مافوق خودتان در محل کار داشته باشید، چه کار می‌کنید؟ آیا طرح نظر مخالف ممکن است به قیمت از دست دادن شغل‌تان تمام شود؟ آیا ممکن است با انجام چنین کاری، تخم دشمنی را در ذهن او بکارید؟ این کار چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد؟ اگر واقعا مجبور شدیم چنین کاری را انجام دهیم، چگونه این کار را در بهترین شکل ممکن پیش ببریم؟ پیش از طرح موضوع به این نکات توجه کنید:

بیشتربخوانید

واقع‌بین باشید
بسیاری از کارمندان به دلیل ترس از دست دادن کار، ایجاد جو متشنج یا دلایل دیگر، از طرح نظر مخالف خود امتناع می‌ورزند. این در حالی است که عمیقا می‌دانند مسیر اشتباه است و پروژه به سمت نامطلوبی حرکت می‌کند. در چنین شرایطی باید واقع‌بین باشید. اگر بتوانید موضوع را به شکل درستی مطرح کنید، مشکلاتی که در ادامه مسیر می‌بینید را به‌درستی ترسیم کنید، تصویری واقعی از شرایط آتی به نمایش بگذارید و همه چیز را به درایت لازم مطرح کنید، نباید نگران اخراج شدن باشید.

کمی صبر کنید و سپس مشکل را مطرح کنید
گاهی لازم است با دقت ریسک و خطرات احتمالی را از همه نظر مورد بررسی قرار دهید و بعد اظهارنظر کنید. شاید افراد دیگری هم در تیم کاری حضور داشته باشند که نظر مشابه شما دارند.

اهداف مشترک را مرور کنید
اگر می‌خواهید نظر مخالفی را مطرح کنید، بار دیگر اهداف اصلی را مرور کنید و سپس برمبنای اهداف خود، سناریوی صحبت کردن و طرح نظر مخالف را تنظیم کنید. در این صورت راهبرد موضوع نیز ساده‌تر خواهد شد.

برای طرح نظر مخالف اجازه بگیرید
شاید اجازه گرفتن برای طرح نظر مخالف، کاری غیرمعمول به نظر برسد، ولی یک راهکار هوشمندانه است. وقتی از مدیر مافوق خودتان قبل از طرح نظرات مخالف اجازه می‌گیرید، درواقع امنیت روانی برای وی ایجاد می‌کنید و کنترل امور را به صورت ناخودآگاه در دست می‌گیرید.

آرامش خود را حفظ کنید
آرامش خود را حفظ کنید، آرام و با اعتماد به نفس صحبت کنید، استرس نباید باعث شود با سرعت صحبت کنید یا رشته کلام از دست‌تان در برود.

مهم‌ترین موضوعات را مطرح کنید
دست روی اصلی‌ترین موضوع بگذارید و حاشیه نروید.

قضاوت نکنید
گاهی برخی افراد در حین بیان موضوع دچار حالتی می‌شوند که ای‌کاش چنین موضوع احمقانه‌ای را مطرح نمی‌کردم یا در حین صحبت کردن خود را سرزنش می‌کنند و انواع قضاوت‌های بدبینانه را در مورد خود و طرف مقابل از ذهن می‌گذرانند.

متواضع باشید
قبل از ارائه نظر خودتان در مورد موضوع با دقت تحقیق و بررسی کنید، ولی این احتمال هم وجود دارد که اشتباه کنید. اگر اشتباه کرده بودید، متواضع باشید و اشتباه خود را بپذیرید. این موضوع نباید باعث شود اعتماد به‌نفس خود را در طرح نظرات مخالف از دست بدهید.

منتظر شنیدن نظرات مخالف طرف مقابل باشید
برای گفت‌وگویی منطقی فضا را باز بگذارید، نظرات خود را بیان کنید و منتظر شنیدن نظر طرف مقابل باشید.

درنهایت پذیرای نظر مدیر باشید

ممکن است نظر شما درست باشد، ولی دست آخر مدیریت مجموعه تصمیم‌گیرنده نهایی است، پس نظر او را بپذیرید. در این صورت به مدیر مافوق خود نشان داده‌اید که جایگاه او را درک می‌کنید. در کمال احترام در جوی آرام، نظر مدیر مافوق خود را بپذیرید و به بحث‌های بیهوده خاتمه دهید.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس