کد خبر: 354931
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سرلک: در مسابقات بعدی گیلمان را شکست می‌دهم

«علیرضا سرلک» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اینکه به مدال نقره جهان دست پیدا کردم، خوشحالم و حس بسیار خوبی دارم، هر چند معتقدم که می‌توانستم رنگ مدالم را طلایی کنم.

دارنده برنز امیدهای جهانی اظهار داشت: باید نقاط ضعفم را برطرف و نقاط قوتم را تقویت کنم تا بتوانم در مسابقات بعدی هم موفق عمل کنم. همه حریفانی که در این دوره از مسابقات مقابل آن‌ها به رقابت پرداختم، حریفان خوبی بودند و رقابت در سبک وزن کار دشواری است و همه کشورهای دنیا سبک وزن‌های خوبی دارند.

دارنده مدال نقره جهان و آزادکار الیگودرزی تیم ملی تصریح کرد: شرایط بدنی‌ام در نروژ خوب بود و از نظر روحی و روانی در سطح بسیار بالایی قرار داشتم و انگیزه زیادی داشتم.

سرلک ادامه داد: کادر فنی جدید تیم‌ ملی تمرینات بسیار خوبی برای آماده‌سازی تیم طراحی کرده بودند و کار طوری جلو رفت که نه تنها من بلکه همه ملی‌پوشان از آمادگی بالایی برخوردار بودند.

وی افزود: از نظر روحی و روانی هم ملی‌پوشان در بهترین فرم قرار داشتند و این روحیه و انگیزه بالا و انسجام و همدلی که بین کشتی‌گیران وجود داشت را باید به حضور سرمربی جدید تیم‌ملی مرتبط کنم که خوشبختانه فضای آرامی را بین ملی‌پوشان برقرار کرد و فضای خوبی را در اردوهای تیم‌ملی حکم‌فرما کرد. کوچک و بزرگی در اردوها کاملا رعایت می‌شد. یک تیم هم‌دل داشتیم که بچه‌ها قلب‌شان برای موفقیت هم می‌تپید.

سرلک خاطر نشان کرد: نخستین میدانی که بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان، در آن حضور پیدا خواهم کرد، لیگ است که با رایزنی‌های علیرضا رضایی قرارداد خوبی با تیم سهند بستم و این را هم بگویم که در لیگ تغییر وزن نخواهم داشت و در وزن اول به مصاف رقبا خواهم رفت.

وی افزود: از این به بعد تلاشم را دوچندان خواهم کرد و امیدوارم لیاقت داشته باشم تا در ادامه مسیر و بعد از لیگ دوباره بتوانم دوبنده تیم‌ملی را بر تن کنم و در رقابت‌های مهمی که در آینده پیش‌رو داریم باز هم افتخار آفرینی کنم و دل مردم کشورمان را شاد کنم و در نهایت در میدان المپیک هم بتوانم مدال کسب کنم.

وی بیان داشت: هدف اصلی من کسب مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و برای رسیدن به آن تلاش خواهم کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال دست یافت.

در رده‌بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت و روسیه با ۱۷۳ و آمریکا با ۱۶۵ امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.

سرلک در مبارزه‌های وزن ۵۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر «جوزپه ویلارو» از اکوادور را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۷ بر ۶ از سد «آریان تسیوترین» از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

سرلک در این مرحله «سلیمان آتلی» دارنده مدال نقره جهان از ترکیه را با نتیجه ۷ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل «توماس گیلمان» دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از آمریکا مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

۱۳۵۲

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس