کد خبر: 354994
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کودکان شخصیت‌های شاهنامه را به صورت نمادین نقاشی کردند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه گروهی تصویرسازی به روش هنرپروری سایکو تایپی، روز جمعه شانزدهم مهرماه مصادف با روز جهانی کودک در گالری انتظامی خانه هنرمندان برگزار شد.

در این نمایشگاه ۳۷ اثر از ۱۹ هنرجوی کودک و نوجوان با موضوع تصویرسازی از داستان های شاهنامه با تکنیک چاپ لینو و راپید که زیر نظر بهار ربوشه مدرس نقاشی و تصویرگری تعلیم دیده‌اند، به نمایش گذاشته شد.

بهار ربوشه درباره آثار هنرجویانش در این نمایشگاه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: تمامی آثار علاوه بر اینکه دارای تکنیک بسیار قوی و اصولی هستند، بسیار مفهومی و نمادین خلق شده‌اند.
وی افزود: چنین روایت گری نمادین و مفهومی از داستان ها نشان دهنده درک عمیق و آشنایی کامل هنرمندان با مفاهیم و نمادهای داستان های شاهنامه می‌باشد. آنچه که این آثار را از دیگر آثار تصویرگری کودکان و نوجوانان متمایز می‌کند، اندیشه غنی و تفکر انتزاعی پشت هر اثر است؛ به نحوی که در مواردی بسیار سخت می توان پذیرفت که خالق اثر یک کودک یا نوجوان بوده است.

ربوشه گفت: البته با روش هنرپروری درست و عرضه نمادهای غنی فرهنگ ایرانی اسلامی به کودکان، این مهم میسر شده و می توان شاهد خلق آثاری چنین تحسین برانگیز از کودکان و نوجوانان این مرز و بوم باشیم.

کودکان شخصیت‌های شاهنامه را به صورت نمادین نقاشی کردند

این مدرس در تشریح روش هنرپروری سایکوتایپی افزود: این مواجهه هنری، برگرفته از روانشناسی ساختاری که تلفیقی از روانشناسی تحلیلی و علوم اعصاب شناختی بوده است.که بنیانگذار آن دکتر آرش فکری یکی از روانشناسان بنام و برجسته کشور است. در این روش با شناخت دقیق شخصیت و کارکردهای اجرایی مغز و با استفاده از شیوه های شناختی و فراشناختی متناسب، می توان پیچیده ترین آموزش های تخصصی و هنری را به کودکان و نوجوانان میسر ساخت که تا پیش از این غیر ممکن به نظر می رسید.
علی ندایی هنرمند پیشکسوت که داوری این آثار را به عهده داشت از دیدن آثاری در این سطح اظهار شگفتی کرد و گفت: آثار این هنرمندان از سطح بالایی برخوردار است که می توان آینده حرفه ای و هنری درخشانی را برای این هنرمندان کودک و نوجوان پیش بینی کرد.

کودکان شخصیت‌های شاهنامه را به صورت نمادین نقاشی کردند


برای تشویق هرچه بیشتر هنرجویان ۲ اثر به عنوان آثار برتر با داوری علی ندایی و امتیاز دهی مخاطبان حاضر در نمایشگاه برگزیده شدند و جوایزی ارزنده همانند تبلت گرافیکی و قلم نوری به هنرمندان آنها اعطا گردید.
هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه رها حسن آبادی، پرستش میرزایی، نازنین دهقان، زهرا کریم زاده، محمدصالح زندی، نیوشا شیخ محمدی، فاطمه داوری، ایلیا آزاد، سارینا جعفری، ابوالفضل باقری، آرتین علی محمدی، یوسف برهمن، مهدیه اسدپور، نگین علی محمدی، پارسا میرزایی، درسا ساوجی، علی خاکشور، عسل خاکشور و سلدا کاظمی هستند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس