کد خبر: 355053
۰
۰
نسخه چاپی

هفته وحدت با رویکرد مشارکت مردمی در اراک برگزار می شود

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام سید رسول اختری،، عصر شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هفته وحدت اظهار کرد: در آموزه‌های دینی به وحدت در امور مختلف تأکید بسیار شده است و تجربه ثابت کرده هر جا وحدت را سرلوحه قرار دادیم موفق بودیم و هر جا از آن فاصله گرفتیم ضربه‌ای از سوی دشمن به ما وارد شد.

وی ادامه داد: وحدت گامی مهم و اقدامی هوشمندانه از سوی حضرت امام (ره) برای اتحاد بین شیعه و سنی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک تصریح کرد: محتواسازی یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه هفته وحدت است و اداره تبلیغات اسلامی اراک از تمام ظرفیت خود برای انجام این امر در بخش‌های مختلف استفاده می‌کند.

اختری اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی اراک با نهادهای فرهنگی شهر هماهنگ شده است تا برنامه‌های هفته وحدت پررنگ‌تر دیده شود.

وی اظهار کرد: تقارن این هفته با روز اراک باعث شد برخی دستگاه‌ها با رغبت بیشتری در میدان حاضر شده و برای این هفته برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

معرفی مفاخر و شخصیت‌های مذهبی و قرآنی در هفته وحدت

اختری معرفی مفاخر و شخصیت‌های مذهبی و قرآنی را بخشی از برنامه‌های هفته وحدت دانست و در ادامه گفت: برپایی ۵ کرسی تلاوت با حضور قاریان برجسته کشور در ۵ مسجد در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های پیشرو است که این برنامه‌ها با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک و جامعه قرآنی شهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح قرآنی «عطرهمدلی» در اراک

رئیس تبلیغات اسلامی اراک از اجرای طرح قرآنی «عطرهمدلی» ویژه کودک و نوجوان خبر داد و اظهار کرد: این طرح ویژه عموم مردم تعریف شده که از طریق فضای مجازی به سمع و نظر مردم می‌رسد و به سه نفر برتر جوایزی اهدا می‌شود. در نظر گرفتن «گذر مهربانی» با محوریت توسعه اخلاق و مهر نبوی ازدیگر برنامه‌های تنظیم شده است که برپایی غرفه «دقایقی با قرآن» و غرفه قرآنی ویژه کودک و نوجوان از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه جلسات و محافل قرآنی به برپایی ۵ کرسی تلاوت در ۵ مسجد خلاصه نمی‌شود، گفت: ائمه جماعات مساجد نسبت به فعالیت قرآنی در این اماکن توجیه هستند و برنامه‌ها و محتوا در اختیارشان قرار گرفته است. علاوه بر برپایی جشن ویژه هفته وحدت در ۵ مسجد شهرستان، در مابقی مساجد نیز جشن‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر با وجود شرایط کرونایی برنامه محور عمل کردند و با رعایت تمام شیوه‌نامه این ایام را به سختی زنده نگه داشتند. این هیئتها در هفته وحدت نیز با حضور فعال در زمینه فضاسازی محیط، آذین‌بندی و برگزاری برنامه‌های پیشرو فعالیت خواهند کرد.

اختری در پایان افزود: برپایی جشن‌های خیابانی و عمومی نیز با حضور قاریان ممتاز شهر و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سپاه برگزار می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید