بیش از ۸۲ هزار دُز واکسن در ماکو تزریق شد

رحیم صمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ دُز واکسن تزریق می شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۵هزار نفر جمعیت شهرستان ماکو می باشد، اظهار داشت: پوشش گروه هدف بالای ۱۸ سال ۷۲درصد دُز اول و ۴۷درصد نیز دُز دوم خود را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو همچنین واکسن دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال در حال انجام است، افزود: تاکنون پنج هزار و ۱۴۱دُز بر این گروه هدف سنی واکسن تزریق شده است، که ۶۰درصد این گروه می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان زیر ۵۰ درصد است و تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در سطح شهرستان به ثبت رسیده است.

صمدی از کاهش ابتلای بیماران طی هفته های گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی ۲ هفته گذشته کاهش پنج درصدی نرخ رشد ابتلا به ویروس کرونا را شاهد هستیم، که از این آمار ۳۰ نفر بیمار حاد در بیمارستان ماکو بستری هستند.
وی افزود: متاسفانه تا به امروز ۱۶۲ نفر از شهروندان در این شهرستان فوت شده است.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در حال حاضر واکسیناسیون در ۴۶ خانه بهداشت، مرکز جامع خدمات سلامت و پایگاههای تجمیعی برای گروه های سنی مورد هدف واکسن تزریق می شود.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به ایمنی حداکثری باید افراد مورد هدف با تزریق واکسن و زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کمک به کادر درمان همکاری لازم را داشته باشیم.

شهرستان ماکو هم اکنون با ۱۶۲ فوتی در وضعیت نارنجی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید