کد خبر: 355107
۰
۰
نسخه چاپی

تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در سفر کوتاه خود به استان قم با تنی چند از مراجع و علمای حوزه علمیه دیدار و جلسات جداگانه ای نیز با استاندار و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران محلی برگزار کرد.

آیت الله نوری همدانی: اجرای دستورات حوزه بهداشت واجب است

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با وزیر بهداشت گفت: دستورات و مباحثی که در خصوص حوزه بهداشت مطرح می شود، مهم بوده و اجرای آن واجب است.

وی با اشاره به اهمیت کار کادر درمان اظهار داشت: در اسلام موضوع اطبا مهم ارزیابی شده و به فعالیت آن‌ها تاکید شده است. در امر کرونا، شما توانستید فعالیت‌های چشمگیری را داشته و به صورت حرفه‌ای و ایثارگرانه به مردم خدمات رسانی کنید.

این مرجع تقلید افزود: کار شما بسیار مهم است و کادر درمان در ایام پیک کرونا با همه توان تلاش کرده و اقدام‌ها و مسائل مربوط به کرونا همچنان باید ادامه داشته باشد .

وی بیان داشت: توجه به سلامت معنوی در کنار سلامت جسم، امر مهمی است که منجر به سلامت روحی شده و می‌تواند تاثیرهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مباحثی که در خصوص حوزه بهداشت مطرح می شود، مهم بوده و اجرای آن واجب است و باید تمامی این دستورها به درستی اجرایی و توجه به آن اقدام شود.

وزیر بهداشت: نگران موج ششم کرونا هستیم

تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار بیان کرد: در برخی نقاط وضعیت واکسیناسیون مناسب اما در برخی مناطق از جمله قم که مسافران زیادی به آن رفت و آمد دارند هنوز وضعیت واکسیناسیون قابل توجه نیست، نگرانیم که موج ششم بیماری شروع شود و مشکل‌هایی را برای مردم ایجاد کند.

عین اللهی اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان سال گذشته واکسینه شده‌اند اما امسال برغم شدت بیماری، به ندرت مبتلا به کرونا شده‌اند که این نشان از اثرگذاری بالای واکسیناسیون است.

وی افزود: عناصر بیگانه در ماه‌های گذشته که واکسن در ایران کم بود، می‌گفتند جمهوری اسلامی ایران نمی تواند واکسیناسیون را انجام دهد اما الان می گویند چرا واکسیناسیون در ایران اجباری است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر کسی واکسن تزریق نکند به ضرر خودش است و با حضور در جامعه، بیماری را به دیگران منتقل می کند.

وی افزود: وزارت بهداشت دست یاری به سوی علما دراز می کند تا مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند، در همه جای دنیا واکسیناسیون تاثیر خود را به خوبی گذاشته و در ایران نیز، واکسیناسیون، پدیده جدیدی نیست.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آیت الله رییسی معتقد بود که اولویت اول دولت، سلامت و مدیریت کرونا است تا موجب شکوفایی اقتصادی و برداشتن محدودیت ها شود، از بهمن ماه سال گذشته تا تیرماه امسال، حدود پنج میلیون دُز واکسن در ایران تزریق شده بود و در موج‌های بیماری، تعداد زیادی از بیماران را از دست دادیم اما با تلاش همه جانبه دولت در تامین واکسن و مشارکت بی نظیر نیروهای مسلح، مردمی، داوطلب و دانشجویان، تا امروز ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

عین اللهی گفت: ایران از نظر سرعت واکسیناسیون در دنیا یکی از بهترین کشورها بوده چون در طول دو سه ماه، ۶۶ میلیون دُز واکسن کرونا با حمایت نیروهای مردمی تزریق کرده است. تاکنون ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تامین شده که ۷۱ میلیون دُز تزریق و ۲۹ میلیون دُز ذخیره واکسن داریم.

وی یادآور شد: تا ۹ آبان ماه حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور می شود، خوشبختانه تولید واکسن داخلی نیز مناسب است ولی حجم تولیدها اندک است و نمی‌توانیم صبر کنیم تا تولیدهای واکسن داخلی برسد و این فرصت طلایی را برای واکسیناسیون از دست نمی دهیم.

دیدار با آیت الله سبحانی

وزیر بهداشت همچنین در ادامه برنامه سفر خود به دیدار آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید رفت و با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سبحانی در این دیدار گفت: موضوع فقه با پزشکی همراه بوده و این همراهی ادامه دار است و علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: بعد از آمدن دولت جدید یک فرصت و اقدامات بسیار عظیمی را شاهد هستیم، که خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برای مردم در این مدت کوتاه انجام شده، که از شما قدردانی کرده و برای مجموعه دولت دعا می کنم.

دولت سیزدهم با تمام توان به مردم خدمت می‌کند

تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت

تولیت آستان حضرت معصومه (س) هم در دیدار وزیر بهداشت یادآور شد: دولت سیزدهم با تلاش مضاعفی که دارد روز تعطیل در برنامه خود نداشته و با تمام توان در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش می‌کند.

آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در حوزه کرونا اظهار داشت: باید از مجموعه تلاش‌های صورت گرفته و خدمات بهداشت و درمان و قدردانی کنیم چرا که شاهد خدمات ارزشمندی در این عرصه هستیم.

وی افزود: در قم اقدام‌های بسیار موثری در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت که از تلاش‌های بهداشت و درمان تشکر می‌کنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید گفت: این دولت با تلاش مضاعفی که دارد روز تعطیل در برنامه خود نداشته و با تمام توان در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش می‌کند.

تولیت حضرت فاطمه معصومه با اشاره به واکسیناسیون صورت گرفته در استان گفت: انتظار است مردم قم در این عرصه نیز پیشتاز بوده و در امر واکسیناسیون تلاش بیشتری داشته و الگو باشند.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در راستای مقابله با کرونا و واکسیناسیون گفت: یکی از اقدام‌های صورت گرفته رعایت مسائل بهداشتی در اماکن مذهبی مانند حرم ها و مساجد است که به خوبی رعایت شده و حتی بیشتر از فضاهای دیگر است که قدردان این مجموعه‌ها هستیم.

تردید در واکسیناسیون به سلامت مردم لطمه می‌زند

تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در دیدار وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت ادامه واکسیناسیون، مطرح شد که تردید گروههایی ولو محدود نسبت به واکسیناسیون، به سلامت مردم لطمه می‌زند.

آیت الله عباس کعبی اظهار داشت: خدا را شاکریم که اولویت اول نظام و کشور که واکسیناسیون بود، با سرعت و شتاب انجام شده و یکی از حسنات دولت سیزدهم، شتاب در واکسیناسیون و ایجاد آرامش در مردم بوده است.

وی گفت: استقبال مردم ایران برغم برخی مخالف‌ها علیه واکسیناسیون، بسیار خوب بوده و در این حوزه نیز علما، مراجع و بزرگان قم، پشتاز بوده‌اند.

وی افزود: اوایل کرونا دیدگاهی وجود داشت که می‌خواست بین علم و دین، تقابل ایجاد کند اما مقاله‌های زیادی در حوزه علمیه نوشته شد تا نشان دهند که هیچ تقابل و دوگانگی بین علم و دین وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید همواره دعا و مناجات کرد اما این به معنی بی توجهی به سلامت و بهداشت نیست، رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه کرونا، همواره پیشتاز بوده‌اند و توصیه‌های ارزشمندی به مردم کرده اند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه می تواند در پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند و در این زمینه لازم است کارگروهی بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا در حوزه‌هایی مانند ارتقای نظام سلامت، فرهنگسازی و مسائل فقهی پزشکی همکاری کنند.

آیت الله کعبی یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که ادعاهای گروه‌های ضدواکسن در جلسه‌ای در وزارت بهداشت شنیده و به آن پاسخ داده شود، در حوزه طب سنتی، اعتقادی به حرکت‌های افراطی و تفریطی نداریم و اگر حرکتی علمی باشد، حمایت می شود.

کعبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشکده‌های طب سنتی چندین سال است که در کشور راه‌اندازی شده اند و هر کس ادعایی دارد باید با استانداردهای علمی بررسی شود اما دخالت مدعیان طب سنتی بدون مجوز، به خطر انداختن سلامت مردم است.

تزریق ۷۱ میلیون دُز واکسن

وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: گروه‌های ضدواکسن که البته تعداد آنها در ایران زیاد نیست، در واکسیناسیون مردم علیه کرونا، تردید ایجاد می‌کنند که کار درستی نیست، از آیت الله کعبی که حسینیه شان در اهواز را برای واکسیناسیون شبانه روزی اختصاص داده، تشکر می‌کنیم.

عین اللهی افزود: با همین حمایت های مردمی خوشبختانه تاکنون ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا تاکنون در کشور تزریق شده و امیدواریم که به سرعت، پوشش واکسیناسیون در ایران افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از نظر پزشکی و علمی، واکسیناسیون یک حقیقت است که به طور قطع می‌تواند در کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹، تاثیرهای بسزایی داشته باشد و مستندهای علمی آن هم در ایران و هم در سایر کشورها، وجود دارد.

استاندار: عملیات اجرایی بیمارستان الهادی قم تسریع شود

تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت

استاندار قم نیز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اتمام هر چه سریعتر بیمارستان الهادی قم تاکید کرد.

بهرام سرمست اظهار داشت: یکی از اقدام‌های صورت گرفته در ایام کرونا توسعه و بهسازی زیرساخت‌های درمانی استان بود، که به خوبی دنبال شد و خوشحال هستیم که توانستیم اقدامات موثری را در این حوزه برای همشهریان و هم استانی‌ها ارائه دهیم.

سرمست افزود: یکی از طرح‌های نیمه کاره قم بیمارستان الهادی است که جلسه‌های مختلفی در این خصوص برگزار و کمیته تخصصی به این نتیجه رسید تا این مجموعه به صورت یک مجموعه کلینیکی ویژه در خدمت همشهریان بوده و بتواند خدمات رسانی درمانی و بهداشتی انجام دهد.

استاندار قم گفت: از وزیر بهداشت تقاضا داریم که به تکمیل و تجهیز این مجموعه اقدام کرده تا بتوانیم این فضا را نیز در اختیار مردم قم قرار دهیم.

وی همچنین به اقدام‌های صورت گرفته در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: قم جلسه‌های منظمی را در این خصوص برگزار و ستاد کرونای استان نیز فعالانه برگزار شد که نظرهای کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

سرمست‌ بیان داشت داشت: قم آمادگی تبدیل شدن ایستگاه‌های واکسیناسیون به‌صورت شبانه‌روزی را نیز دارد که امیدواریم با تدبیر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم شاهد راه اندازی این مجموعه نیز باشیم.

وزیر بهداشت با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد

تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سفر خود به قم با حضور در بیت آیت عبدالله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک سفر نیم روزه با مراجع معظم تقلید، اعضای جامعه مدرسین و جمعی از علمای حوزه‌های علمیه دیدارهای جداگانه‌ای را ترتیب داد.

پایان بخش سفر نیم روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی بود که بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت./

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید