بستری ۷۳ بیمار جدید کرونایی در گیلان/ ۶۶ نفر بد حال هستند

به گزارش قم پرس فردین مهرابیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گیلان، اظهار کرد: روند افزایش بیمار کند اما نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان پذیرش شدند، گفت: با اضافه شدن این بیماران تعداد بستری‌های کرونایی گیلان به ۳۵۶ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وخامت حال ۶۶ بیمار کرونایی، افزود: بیش از ۷۰ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: در حال حاضر در کنار واکسیناسیون باید شیوه نامه‌های بهداشتی با دقت و جدیت رعایت شده و شهروندان از حضور در تجمعات، دورهمی ها و تردد و مسافرت‌های غیر ضرور جدا خودداری کنند.

مهرابیان با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان گیلان، اضافه کرد: میزان واکسیناسیون در گیلان ۱۲ درصد از میانگین کشوری بیشتر است و از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون حدود یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۵۱ نفر در گیلان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۸۳۷ هزار و ۱۰ نفر معادل ۳۹ درصد از جمعیت هدف گیلان واکسن نوبت دوم را نیز دریافت کرده اند، افزود: با افزایش شمار پایگاه‌های واکسیناسیون شرایط برای نوبت دهی بسیار آسان شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه گیلانیان باید در سامانه salamat.gov.ir وقت بگیرند و بعد از دریافت پیامک مراجعه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، گفت: مردم در روستاهای استان هم مردم می‌توانند به صورت حضوری مراجعه و واکسینه شوند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید