کد خبر: 355126
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم همکاری سایر نهادها با شهرداری برای حضور فعال‌تر نابینایان در شهر

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: شهرداری تنها یکی از ارگان‌های مؤثر در بسترسازی مناسب برای حضور نابینایان در شهر بوده و امیدواریم سایر نهادها نیز در این حوزه به کمک شهرداری آمده و امکان حضور نابینایان در شهر را فراهم کنند.

لزوم همکاری سایر نهادها با شهرداری برای حضور فعال‌تر نابینایان در شهر

مهدی پهلوانی ستوده و در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی عصای سفید و نابینایان که در بوستان شهید بنیادی و به همت شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: جامعه نابینایان در شهر قم ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که ۱۹۰۰ نفر مرد و ۸۰۰ نفر خانم هستند.

وی ارائه خدمات به این افراد را یکی از وظایف ذاتی اداره کل بهزیستی دانست و افزود: افراد زیادی تحت پوشش اداره بهزیستی بوده و خدمات و کمک‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی و شغلی دریافت می‌کنند و بخشی از هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم درخواست اصلی جامعه نابینایان از مدیران را بسترسازی مناسب برای حضور در جامعه دانست و تصریح کرد: نام‌گذاری روز جهانی عصای سفید برای آگاهی از نیازهای این افراد بوده و عصای سفید نمای توانمندی یک نابینا و یا کم‌بینا است.

وی به نقش فعال افراد نابینا در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: با بسترسازی مناسب، این افراد می‌توانند نقش فعال و مؤثری در جامعه داشته باشند و امیدواریم بتوانیم این شرایط را برای این افراد فراهم کرده و شاهد حضور فعال و تأثیرگذار آن‌ها در جامعه باشیم.

پهلوانی در پایان با درخواست از مدیران شهری برای بسترسازی مناسب برای افراد نابینا در شهر یادآور شد: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند برای حضور افراد نابینا در جامعه مؤثر باشند شهرداری بوده و امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز به کمک شهرداری آمده و شرایط حضور این افراد را فراهم کنند.

وی در پایان به همکاری سایر ارگان‌ها با شهرداری تأکید کرد و گفت: برای حضور افراد نابینا در جامعه باید هم‌افزایی و همکاری گسترده‌ای بین ارگان‌ها و نهادها ایجادشده تا شهرداری نیز بتوانند به بهترین نحو طرح‌های خود را اجرا کند.**

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید