کد خبر: 355127
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اولین نمایشگاه‌ رسانه‌های برتر ایران آذر جاری برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ مهر) در نشست خبری گفت: از روز اولی که بحث برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر مطرح شد، از آن استقبال و ۱۰ هزار متر مربع برای برگزاری این رویداد مطبوعاتی پیش بینی کردیم. سال‌های پیش نمایشگاه مطبوعات در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شد. من از تمام رسانه‌ها دعوت می‌کنم با حضور در نمایشگاه امسال به خانه خودشان برگردند.

انتخاب شعار «دوباره زندگی»

داوود منافی، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه رسانه‌های برتر با بیان این که هدف ما نمایش مطبوعاتی نیست اظهار داشت: می‌خواهیم تمام رسانه ها را دور هم جمع کنیم و حیات دوباره ای به نشریات بدهیم. تمام دنیا از کرونا لطمات اجتماعی و اقتصادی خوردند و کسب و کارهای زیادی تعطیل شد. نشریات هم شامل این لطمه شدند. می خواهیم جان تازه ای به نشریات دهیم و به همین خاطر شعار دوباره زندگی را برای نمایشگاه انتخاب کرده‌ایم. امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه بعد از چند سال رکود، جان تازه‌ای به رسانه‌ها بدهیم تا به حیات‌شان ادامه بدهند.

وی با یادآوری اینکه ۲۳ دوره نمایشگاه مطبوعات توسط دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده تاکید کرد: بعد از ۲۳ سال برگزاری و سه سال وقفه تصمیم گرفتیم این نمایشگاه را برگزار کنیم تا رسانه‌ها با یکدیگر تبادل فکر و مشکلات خودشان را حل کنند. البته مطالبه ما از دولتمردان باقی است‌ و آنها هم باید از رسانه‌ها حمایت کنند. این نمایشگاه را کاملا بخش غیردولتی با کمک خانواده مطبوعات برگزار می‌کند. زمینه برای مشارکت همه فراهم است. هیچ ممنوعیتی نداریم و تمام رسانه‌ها و مطبوعاتِ دارای مجوز می‌توانند در این نمایشگاه مشارکت کنند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه رسانه‌های برتر درباره هزینه‌هایی که رسانه‌ها برای غرفه باید بپردازند توضیح داد: از مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی قول گرفته‌ایم غرفه‌ها را با بیشترین تخفیف در اختیار ما و رسانه‌ها قرار بدهند تا رسانه‌ها متحمل هزینه های سنگین نشوند. هزینه هر غرفه بستگی به متراژ دارد و به زودی جدولی در این رابطه منتشر می‌شود.

موزه رسانه‌ها و تکریم شهدای خبرنگار

منافی با اشاره به دو بخش از نمایشگاه شامل موزه رسانه‌ها و تکریم شهدای خبرنگار گفت: در بخش موزه رسانه‌ها تمام وسایل ارتباط جمعی رسانه ای از ۷۰ سال پیش تا الان را نمایش می دهیم. تکریم شهدای خبرنگاری که در به درجه رفیع شهادت نایل شدند از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. امیدواریم د راین نمایشگاه مسئولان چندین نشست خبری با حضور مردم داشته باشند و حرف مردم و خبرنگاران را بشنوند. احتمالا چند وزیر را برای شرکت در نشست‌های خبری دعوت می‌کنیم.

به گفته وی نمایندگان رسانه‌ها از ۲۶ مهرماه تا ۱۰ آبان می‌توانند در این سایت ثبت نام و اعلام حضور کنند.

علی اکبر بهبهانی، مدیر عامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور نیز در این نشست درباره حل مشکل کاغذ نشریات گفت: دولت دوازدهم قبل از رفتن موافقت کرد ۳۰ هزار تن کاغذ با ارز دولتی برای روزنامه‌ها وارد شود. ۱۰ نفر برای واردات کاغذ انتخاب شدند. تعاونی مطبوعات ۵ هزار تن سهمیه دارد که آن را در اختیار اعضا قرار می دهد. حدود ۱۶ هزار عنوان مجوز فعالیت برای رسانه‌ها صادر شده که از این میان ۲ هزار عنوان شامل ۱۲۰۰ خبرگزاری و پایگاه خبری و ۸۰۰ نشریه فعال هستند.

به گزارش ایرنا، نشست خبری اولین دوره نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر با حضور حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، علی اکبر بهبهانی مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور و داود منافی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه برگزار شد. اولین دوره نمایشگاه بین المللی رسانه‌های برتر توسط موسسه فرهنگی رسانه برتر آرمانی و با همکاری شرکت تعاونی مطبوعات کشور برگزار خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس