کد خبر: 355129
۰
۰
نسخه چاپی

هوشمندسازی تقاطع معصومیه قم برای افراد نابینا

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از هوشمند سازی تقاطع معصومیه به‌عنوان نخستین تقاطع برای افراد نابینا خبر داد و گفت: تا پایان سال، ‌تقاطع‌های ديگری نيز برای افراد نابينا هوشمندسازی می‌شود.

هوشمندسازی تقاطع معصومیه قم برای افراد نابینا

مسعود طبیبی در جشنواره فرهنگ ورزشی روز جهانی نابینایان که در بوستان بنیادی و به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت و توجه به تردد جامعه معلولین و نابینایان در شهر اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری ایجاد عدالت در ارائه خدمات برای شهروندان است.

وی از مناسب‌سازی مسیرهای پرتردد افراد نابینا در شهر خبر داد و افزود: شهرداری قم برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه داشته و مناسب‌سازی پیاده‌روها، ایستگاه‌های اتوبوس و هوشمند سازی تقاطع‌ها، بخشی از برنامه بوده که تا پایان سال شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهرداری نقش بستن علائم حرکتی به‌صورت خط بریل بر روی نرده‌های ایستگاه‌های اتوبوس بوده تا این افراد بتوانند با کمترین آسیب از این امکان استفاده کنند.

وی از هوشمند سازی ۳۴ تقاطع هوشمند تا پایان سال با آلارم ویژه نابینایان خبر داد و گفت: تقاطع معصومیه به‌عنوان نخستین تقاطع در حال هوشمندسازی بوده و برای عبور نابینایان آلارم پخش می‌کند تا شروع چراغ سبز و پایان زمان عبور برای این افراد اطلاع‌رسانی شود.

طبیبی با تأکید بر حفظ حقوق این افراد در دریافت خدمات عمومی و حفظ امنیت در تردد ابراز کرد: هدف شهرداری قم ایجاد فضای امن در تردد افراد نابینا در شهر بوده تا این افراد بتوانند با دریافت کمترین کمک در شهر به‌صورت ایمن تردد کنند.

وی در پایان ارائه خدمات ویژه در اتوبوس‌ها نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: به‌زودی برای افراد نابینا و همراه آن‌ها صندلی ویژه در پشت راننده جانمایی شده و امیدواریم در کمترین زمان امکانات خوبی به آن‌ها ارائه دهیم.**

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید