افزون بر ۵ هزار واجد شرایط در اردستان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند که‌ هراس برخی افراد از تزریق واکسن کرونا و امتناع از تزریق آن پایه علمی ندارد و مساله اساسی این است که نظام توزیع واکسن در کشور، تحت اِشراف سازمان غذا و دارو به عنوان نهاد مسوول است و بر این پایه، اسناد و مستندهای مرتبط با ایمنی و اثربخشی‌ هر واکسن پیش از اینکه در جریان و مسیر توزیع عمومی قرار گیرد، از سوی سازمان غذا و دارو و نهادهای مرتبط بررسی شده و سپس از سوی کمیسیونی که مسوول این کار است، اجازه ورودش به سامانه دارویی کشور داده می‌شود و در این مرحله‌ها مساله ایمنی و اثربخشی این واکسن‌ها به طور کامل بررسی می‌شود.

از سوی دیگر، منفعت تزریق این واکسن‌ها برای افراد بیش از ضررش است و در عین حال باید توجه کرد که موضوع عوارض دارویی یا واکسن، یک موضوع جدید نیست، بلکه این مساله درباره بسیاری از داروها و واکسن‌ها از قبل هم وجود داشته، از این رو، منطقی‌ترین کار برای همه افراد این است که به محض اینکه واکسن در دسترس‌شان قرار گرفت، آن را تزریق کنند.

علیرضا فرحبخش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت واکسیناسیون شهرستان مناسب است و انتظار می‌رود افرادی که‌ تاکنون اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده اند در نخستین فرصت به مرکزهای تزریق مراجعه و واکسن دریافت کنند تا هرچه زودتر به جامعه‌ای ایمن‌ برسیم.

وی با بیان اینکه‌ همکاری دستگاه‌های اداری و ارگان‌های شهرستان در زمینه کرونا با شبکه بهداشت و درمان مطلوب و موثر بوده است، خاطر نشان کرد: امامان جمعه و جماعت، نیروی مقاومت بسیج، جمعیت هلال احمر، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، آموزش وپرورش و اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری نزدیک و اثربخشی با ستاد کرونا داشته‌اند.

به گفته وی، خبرنگاران و صاحبان رسانه نیز طی این مدت با اطلاع‌رسانی خود، نقش موثری در آگاه‌سازی جامعه نسبت به بیماری کرونا ولزوم تزریق واکسن داشته‌اند که از تلاش و همکاری آنان قدردانی می‌شود.

معاون فرمانداری اردستان اظهارداشت: از اداره‌های آموزش و پروش اردستان و زواره انتظار می‌رود معلمان و دانش‌آموزانی را که‌ هنوز واکسن نزده اند ترغیب و ملزم کنند در اسرع وقت به محل تزریق مراجعه و واکسن دریافت کنند.

رتبه نهم استانی اردستان در شمار جانباختگان کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: این شهرستان رتبه نهم استان اصفهان درخصوص شیوع و شمار جانباختگان کرونا و رتبه شانزدهم در خصوص بستری بیماران کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

حسن ذبیحی با بیان اینکه رفتار بیماری انعکاس رفتار مردم‌ است، ادامه داد: اگر واکسیناسیون به خوبی انجام و شیوه نامه‌های بهداشتی دقیق رعایت شود بار ویروس کمتر و آمار بستری‌ها و جانباختگان کاهش خواهد یافت و در افرادی که‌ مبتلا می شوند نوع ابتلا ضعیف خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به اینکه‌ همه ملزم به انجام واکسیناسیون هستند، تصریح کرد: افرادی که واکسن تزریق نکنند به عنوان کانون ویروس تلقی می‌شود و به دیگران منتقل می‌کنند که به عنوان یک رفتار اجتماعی باید به آن توجه شود.

به گفته وی، انتظار می‌رود آن دسته از افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند هرچه زودتر اقدام و اولیا و معلمان، دانش آموزان را به واکسن زدن ترغیب کنند.

شناسایی ۱۰ مورد جدید کرونا

ذبیحی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیص بیماری، ۱۰ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده در اردستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به چهار هزار و ۳۴ نفر رسید.

وی افزود: پذیرش بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر و شمار افراد بستری در بیمارستان شهید بهشتی اردستان به ۱۷ نفر رسید که یک نفر در بخش ویژه بستری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا در اردستان ثبت نشده است، اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۸۲۵ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۷ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در اردستان انجام شده است.

تزریق واکسن از سوی ۸۲ درصد واجدان شرایط

همچنین رییس مرکز بهداشت و درمان اردستان اظهار داشت: تاکنون ۸۲ درصد واجدان شرایط در شهرستان اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده‌اند.

رضا اشرفی با اشاره به اینکه شمارافراد ۱۲ سال به بالای اردستان افزون بر ۳۶ هزار و ۶۵۸ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۰ هزار و ۱۳۳ نفر دز نخست و ۲۰ هزار و یک نفر دز دوم‌ واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه‌ اردستان در برهه کنونی رتبه دوم استان اصفهان در زمینه واکسیناسیون کرونا دارد، اضافه کرد: رتبه شهرستان تا هفته قبل نخست بود که به دلیل مراجعه نکردن شماری از مردم برای تزریق واکسن، این رتبه به دوم تغییر یافت.

رییس مرکز بهداشت اردستان تصریح کرد: این شهرستان ۲ هزار و ۹۵۰ دانش‌آموز متوسطه ۱۲ تا ۱۸ سال دارد که‌ از این تعداد ۴۰۴ نفر هنوز واکسن نزده‌اند.

اشرفی اضافه کرد: سه هزار و ۴۱۴ نفر از اداره صنعت، معدن و تجارت پروانه کسب دریافت کرده اند، ۸۶۱ نفر هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، ۵۵۰ نفر در بخش کشاورزی و ۷۵ نفر از معلمان در اردستان و زواره به دلیل های مختلف واکسن نزده‌اند.

وی از مسوولان اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی خواست آن دسته از کارکنانی که اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند را ترغیب و تشویق به دریافت واکسن کنند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۳ هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید