کد خبر: 355365
۰
۰
نسخه چاپی

برای کمک‌رسانی به کودکان بی‌سرپرست غزه طرحی راه‌اندازی می‌کنیم

به گزارش قم پرس حجت الاسلام حمید شهریاری در حاشیه برگزاری اولین روز از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از راهکارهای کمک به مردم مظلوم فلسطین و یمن اجرای طرحی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است و در سراسر جهان اطلاع دادیم که ما می‌توانیم به مردم فلسطین کمک رسانی کنیم.

وی افزود: در این طرح که به زودی راه اندازی خواهد شد، همه ملت‌های اسلامی را برای کمک به مردم مظلوم فلسطین دعوت کرده ایم و حساب‌هایی را برای بازسازی غزه و کمک به کودکانی که پدر و مادر خود را از دست داده اند، اعلام کرده ایم و این سایت بستری برای کمک همه مردم جهان به ملت فلسطین خواهد بود.

شهریاری درباره شبهاتی که در فضای مجازی نسبت به ضرورت کمک‌های مردم ایران به فلسطین گفت: این سایت فقط برای مردم ایران راه اندازی نشده است. بلکه برای مردم جهان است و در این سایت حساب‌های بین المللی اعلام می‌شود و بسیاری از مسلمانان جهان به این سایت کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: ما مطلع هستیم که ثروتمندان بسیاری در ایران و خارج از ایران وجود دارند که می‌توانند به تمام مستضعفان کمک کنند. این سایت برای مردم فلسطین راه اندازی شده و بیشترین تمرکز آن بر روی کسانی است که دارای مکنت در سراسر جهان هستند. طبیعی است که برای رسیدگی به مستضعفان ایران کمیته امداد و بنیاد مستضفعان طرح‌هایی دارند که پیگیری می‌کنند و امیدوارم با ترکیب این فعالیت‌ها شاهد آن خواهیم بود که فقر و تهیدستی از کل جهان اسلام رخت ببندد.

کنفرانسی با پیام صلح و دوستی

دبیر مجمع تقریب مذاهب درباره پیام کنفرانس امسال گفت: پیام این کنفرانس، صلح و دوستی و پرهیز از تفرقه در جهان اسلام است. در این پیام تلاش کردیم تا گفتمان مشترکی را با همه اهل اسلام و جهان اسلام ترتیب دهیم که در این گفتمان همه ملت‌ها و کشورهای اسلامی دعوت به صلح عادلانه می‌شوند.

راهکارهای عملی برای وحدت

وی درباره راهکار عملی برای وحدت میان مسلمانان گفت: باید تلاش کنیم تا جهالت را از دنیای اسلام برکنیم و علما وظیفه مهمی دارند و باید با ارشاد خود به ترویج همدلی و اخوت اسلامی بپردازند تا ترور و جنگ را از جهان اسلام برکنند. راه‌های عملی برای دستیابی به این مهم این است که بتوانیم علم و فهم عمیق را در جامعه اسلامی گسترش دهیم و استفاده از روش‌های عقلایی را برای رفع اختلافات را ترویج کنیم.

شهریاری ادامه داد: زمانی که همه عقلا با هم اختلاف می‌کنند دست به جنگ نمی‌زنند بلکه برای رفع اختلافات خود از روش‌های عقلایی استفاده می‌کنند و این روش‌ها باید به گونه‌ای ترویج شود که همه یاد بگیریم وقتی با هم اختلاف داریم در کنار یکدیگر همزیستی داشته باشیم بدون این که دست به خونریزی و ترور بزنیم و این دستور قرآنی است و امیدواریم همه کشورهای اسلامی تابع دستورهای قرآن و رسول خدا (ص) باشند.

شهریاری گفت: بیشترین صحبتی که شده در موضوع کنفرانس بوده که اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و نتازع درجهان اسلام بوده است. در این کنفرانس شاهد بیش از ۵۱۴ سخنران در دو کانال تلویزیونی مجمع تقریب مذاهب هستیم که درباره این موضوع صحبت می‌کنند. موضوع قدس و مقاومت را امسال جزو موضوعات هفت گانه قرار داریم و بزرگداشت آیت الله محمدعلی تسخیری را در یکی از روزها خواهیم داشت.

تشکیل یک فراسازمانی از علمای اسلامی

وی درباره پیشنهاد سید حسن نصرالله برای ایجاد یک کمیته از علمای جهان اسلام گفت: اکنون مجامع و سازمان‌های متعددی از علمای اسلامی داریم که در گروه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. برخی از این گروه‌ها اختصاص به اهل سنت با گرایش اخوان المسلمین دارند، برخی دیگر ترکیبی از علمای شیعه و سنی هستند، برخی دیگر نیز علمای وهابی و احیاناً طالبانی هستند.

رئیس سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: این پیشنهاد باید به این سمت و سو پیش برود که بتوانیم این سازمان‌ها را با هم همگرا کنیم و یک فراسازمانی از مجموعه علما تأسیس کنیم که بتوانند در کنار یکدیگر به گفت و گو بپردازند. ما مقدمات این کار را با سفرهایی که به این سازمان‌ها داریم، فراهم کردیم و در آینده پیگیری خواهیم کرد که این فراسازمان تشکیل شود و شاهد تأسیس مجموعه‌ای از علمای جهان اسلام به صورت مشترک باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید