۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مجید شیرانی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۷۲ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با احتساب بیماران جدید، مجموع مبتلایان به بیماری کویید ۱۹ در استان به ۸۱ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

شیرانی همچنین از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۶۲۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۰ هزار بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۳۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند اما در حال حاضر ۳۰۹ بیمار در بخش‌های ویژه کرونایی استان بستری هستند که حال عمومی ۳۹ بیمار وخیم گزارش شده است.

شیرانی با اشاره به تداوم پرشتاب طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان جمعیت هدف این طرح را ۷۸۶ هزار نفر در استان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۵ درصد این جمعیت دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا ۲ هفته آینده میزان تزریق دُز دوم واکسن نیز به همین درصد برسد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۷ مهر ۲۳۰ هزار و ۹۲۹ مورد تست تشخیص مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده که از این تعداد ۸۱ هزار و ۶۵۸ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید