شیوع کرونا دلتا پلاس در روسیه نگران کننده است

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سویه کرونا پرقدرت تر و با سرایت پذیری بالاتری نسبت به سوش دلتا خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: هرچند سویه های کرونا "لامبدا" از کشور پرو و "مو" از کلمبیا شکست خوردند اما همچنان سوش دلتا به عنوان غالب دنیا به شمار می‌رود که در تابستان با شدت ایران را درنوردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا زمانی که ایمنی کامل در کشور و دنیا ایجاد نشده رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیش‌گیری و قطع زنجیره شیوع کرونا همچنان الزامی است.

کشمیری تاکید کرد: ویروس کرونا از بین نرفته و هنوز وجود دارد و هرگونه عادی انگاری امکان شعله ور شدن دوباره این ویروس خطرناک را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآروشد: بر اساس آخرین سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی کرونا تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که از چهارم آبان ماه اعمال می‌شود، شهرستان‌های استان بوشهر بدون تغییر ماند.

کشمیری گفت: براین اساس شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم، عسلویه و دشتی در این استان در وضعیت زرد با خطر متوسط و جم، دشتستان، دیر، کنگان و گناوه نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: براساس این رنگ بندی استان بوشهر در زمان حاضر در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارد.

کشمیری در باره روند واکسیناسیون در استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن در این استان تزریق شده که ۸۰ درصد از مردم بالای ۱۲ سال یک نوبت و ۴۵ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: افزون براین استان بوشهر به واسطه وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی میزبان ۵۰ هزار نفر مهمان است که با همکاری وزارت نفت این افراد نیز زیرپوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

کشمیری در باره واکسیناسیون دانش آموزان گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد دانش آموزان استان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی در باره بازگشایی مدارس در نیمه آبان ماه اظهار کرد: اصل سلامت دانش آموزان است و زمانی امکان بازگشایی مدرسه‌ها به وجود می‌آید که از واکسینه شدن دانش آموزان، والدین و مربیان اطمینان داشته باشیم و همچنین پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بدرستی اجرا شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: هرچند کودکان در ابتلا به کرونا آسیب پذیر نیستند اما ناقلان خوبی به شمار می‌روند.

کشمیری با اشاره به تغییر فصل و احتمال شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا از مردم خواست در شرایط اپیدمی افراد باید هر علامت بیماری از جمله سرفه، گلودرد، تب، بی اشتهایی را جدی بگیرند و خیلی سریع نسبت به درمان اقدام کنند.

وی در باره تزریق دُز سوم واکسن به کادر درمان افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده دُز یادآوری به تمام پرستاران، پزشکان و کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه، سالمندان و بیماران خاص که ۶ ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد تزریق می‌شود.

کشمیری از مردم خواست مراسم‌ عروسی و شادی خود را در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی و جمعیت محدود برگزار کنند و تا حد امکان از سفر بویژه به استان‌های قرمز خودداری کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۷هزار و ۵۸۱ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۹۹۵ نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید