کرونا ۱۶ خانواده آذربایجان غربی را داغدار کرد

جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۶ بیمار شامل ۴ بیمار در ارومیه، ۴ نفر در بوکان، سه نفر در نقده، دو بیمار در میاندوآب و سه نفر دیگر در تکاب، شوط و مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶۷۷۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۶۹ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۲۶۰ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

آقازاده افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۲۶۴ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۱۰ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در این مدت همچنین ۲۴۷ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۵۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۲۳۳ نفر در آذربایجان غربی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۲۹ هزار و ۳۹۵ نفر علیه کرونا واکسینه شدند که از این تعداد دو میلیون و ۵۴ هزار و ۱۸ نفر دوز اول، یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۴۴ نفر دوز دوم و ۲۲۳۳ نفر نیز دوز سوم را دریافت کردند.

آقازاده خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونایی کشور شهرهای پلدشت و چالدران در وضعیت زرد، شهرهای پیرانشهر، بوکان و اشنویه در وضعیت قرمز و شهرهای چایپاره، شوط، ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب، سلماس، مهاباد، شاهین دژ، سردشت و ماکو از یک آبان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی یادآور شد: نوسانات آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا نشانگر وضعیت شکننده استان و پیش آگهی در خصوص احتمال ورود به موج ششم است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید