حال عمومی ۳۷ بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری وخیم است

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه تعداد بیماران بدحال کرونایی در هفته‌های اخیر نسبت به اوج موج پنجم کرونا که به بیش از ۸۰ نفر می‌رسید، کاهش یافته اما همچنان انتظار می‌رود از کاهش بیشتری برخوردار شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در استان همچنان قربانی می‌گیرد و در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۲ بیمار دیگر مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۶۴۵ نفر رسید که در هفته‌های اخیر بیشتر فوتی‌ها از میان افرادی بوده که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند.

شیرانی از مراجعه ۵۵۴ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد تست ۱۶۵ بیمار مثبت قطعی اعلام شد که ۱۹ نفر بستری شدند و ۱۴۶ بیمار به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در خصوص اینکه مبتلایان به کرونا از چه زمانی مجاز به دریافت واکسن کرونا هستند، خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به کرونا تا ۴۵ روز پس از ابتلا و تا ۲ هفته پس از بهبودی علائم بیماری از دریافت واکسن کرونا منع شده‌اند اما پس از آن می‌توانند به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا سوم آبان ۲۳۴ هزار و ۲۴۹ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۸۲ هزار و ۵۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا ۷۶ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۴۹ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید