کد خبر: 357416
۰
۰
نسخه چاپی

عدم وجود زمین برای توسعه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار

مشاور شهردار قم توسعه غیررسمی و غیراصولی شهر را موردتوجه قرارداد و گفت: عدم تخصیص زمین برای ارائه خدمات و توسعه فضای سبز داخل بافت‌های کم‌برخوردار یکی از مشکلات مهم بوده و باوجود اراده شهرداری در تأمین خدمات، موانع زیادی در این حوزه وجود دارد.

عدم وجود زمین برای توسعه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار

به گزارش قم پرس:حسن طلایی ، مشکلات مناطق کم‌برخوردار را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: امروز مشکلات مناطق کم برخوردار پیچیدگی خاصی داشته و باید توان شهرداری و بودجه سالانه آن را در مطالبات خود در نظر بگیریم.

وی توسعه غیررسمی شهر قم را یکی از مشکلات شهرداری دانست و افزود: عدم تخصیص زمین برای ارائه خدمات و توسعه فضای سبز داخل بافت‌های کم برخوردار یکی از مشکلات مهم شهرداری در این مناطق است و باوجود اراده شهرداری در تأمین خدمات موانع زیادی در این حوزه وجود دارد.

مشاور شهردار قم با اشاره به مطالبات مردم در خصوص تأمین فضای سبز گفت: باوجود توسعه قابل‌توجه سرانه فضای سبز در شهر قم و کسب مقام سوم در کشور، امروز اگر در بعضی از مناطق شاهد کمبود فضای سبز هستیم به این دلیل بوده که امکان توسعه آن وجود ندارد.

وی افزایش قیمت مسکن و زمین را یکی از مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت زمین و ملک نه‌تنها شهرداری قم را در تملک زمین موردنظر برای توسعه فضای سبز این مناطق دچار مشکل کرده، بلکه مالکان نیز تمایلی برای فروش ملک خود ندارند.

طلایی با اشاره به بازدیدهای میدانی و گفت‌وگو با شهروندان این مناطق؛ هزینه بالا تأمین خانه را یکی از مشکلات شهروندان عنوان کرد و گفت: برای توسعه فضای سبز در این مناطق نیاز به تملک حداقل ۵ پلاک مسکونی است که در هر پلاک حداقل ۳ خانوار ساکن است.

وی توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار را خود عاملی برای توسعه غیررسمی شهر دانست و تأکید کرد: باید واقع بیانه به این موضوع نگاه کنیم، در صورت تملک زمین توسط شهرداری مالک امکان خرید مجدد خانه را در نقاط دیگر شهر نداشته و با تملک هر پلاک ثبتی سه خانواده آواره خواهد شد.

مشاور شهردار قم با یادآوری دوباره توان مالی شهرداری و شرایط اقتصادی شهروندان گفت: مشکلات این مناطق دارای پیچیدگی‌هاست که لازم بوده مردم نیز از آن آگاه شده و بدانند در بعضی از موارد نیاز به کمک‌های ملی وجود داشته و حل مشکلات از توان شهرداری به‌تنهایی خارج است.*

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید