کد خبر: 357559
۰
۰
نسخه چاپی

وزیر اقتصاد: بومیان سهم زیادی از مناطق آزاد خواهند داشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسان خاندوزی در گفت و گو با ذکریا صابر عضو شورای اسلامی روستای تنگلی منطقه آزاد اینچه برون اظهارداشت: بهره‌برداران اقتصادی از مناطق آزاد بومیان خواهند بود.

وی افزود: در زمینه اشتغال نیز اولویت جذب و بکارگیری در مناطق آزاد با بومیان است و تلاش خواهیم کرد تا بومیان از وضعیت منطقه راضی باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: مشکل اراضی ملکی و گذر مرزی برای بومیان‌ و بهره‌مندی آنان از مناطق آزاد در دستور کار شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد.

ذکریا صابر عضو شورای تنگلی منطقه اینچه برون نیز در گزارشی به وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان به این منطقه مرزی گلستان گفت: روستای تنگلی مهمترین راه برای ارتباط ایران با اوراسیاست که توجه اساسی به این منطقه توسعه اقتصادی را برای کشور به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: ما اهالی این منطقه هیچ زمین اضافی در منطقه آزاد نمی‌خواهیم اما انتظار داریم حقوق مالکیت اراضی ما حفظ شود.

صابر تاکید کرد: توجه به مساله بومگردی با توجه به ظرفیت‌های منطقه به خوبی در نظر گرفته شود و این انتظار را داریم که در دولت سیزدهم همه مشکلات این منطقه اقتصادی برطرف شود.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که شامگاه دیشب وارد گلستان شده بود صبح امروز جمعه به اتفاق استاندار و شماری از مسوولان استانی از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری - صنعتی این منطقه در شمال استان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

"علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه، خاندوزی را در سفر به گلستان همراهی می‌کنند.

حضور در گلزار شهدای گرگان و ادای احترام و قرائت فاتحه، دیدار با علمای اهل سنت، دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن و جلسه شورای اداری استان و حضور در مراسم روز ملی گرگان و گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز گلستان از دیگر برنامه سفر خاندوزی به این استان شمالی است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید