کد خبر: 357810
۰
۰
نسخه چاپی

این که انسان هر کاری دلش خواست، انجام دهد نامش بردگی است

به گزارش قم پرس سی و هفتمین و سی و هشتمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۷ آذر و سه شنبه ۹ آذر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش‌ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می‌گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده و چالش این هفته عبارت است از: اگر تذکر دادن در مورد پوشش و رفتارهای غیرعفیفانه در جامعه، باور افراد را عوض نکند، پس چه کارکردی دارد؟

چالش این هفته با حضور میهمان ارجمند «سید اسماً حسینی» کارشناس ارشد رشته‌ی فیزیک، نویسنده و فعال رسانه‌ای مقیم کانادا، خواهد بود.

حسینی گفت: اگر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را درک نکنیم خیلی اوقات ممکن است، امر به منکر و نهی از معروف شویم. اینکه گفته می‌شود زن غربی آزادی و اختیار دارد ولی در ایران امر به معروف و نهی از منکر به منزله تحمیل عقاید خود بر دیگران است؛ امری نادرست است. آزادی زن غربی ظاهری است، یعنی آنچه ما می‌بینیم و نشان داده می‌شود صرفاً آزاد گذاشتن غریزه است ولی آزادی انسانیت نیست و این که انسان هر کاری دلش خواست، انجام دهد اسمش بردگی است، تمام تبلیغات غرب هم همین است که فقط به فکر خودت باش، اسیر غریزه ات باش و فراتر از غریزه ات را نبین! بی بند و بار باش و هر چیزی دوست داری بخور، هر کاری دوست داری انجام بده، در واقع شما را درچارچوبی از آزادی ای که تعریف شده قرار می‌دهند. اما اگر انسان با خودش روراست باشد می‌تواند ارزش و حقیقت وجودی خود را درک کند و فریب تبلیغات دروغین را نخورد.

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می‌رود.

برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال فرمائید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید