کد خبر: 357841
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

انتقاد عوامل دست‌فرمون از حمایت‌نکردن شرکت‌های خودروسازی داخلی

عوامل برنامه دست فرمون امروز یکشنبه (۷ آذر) به تماس های مردم با سامانه ۱۶۲ روابط عمومی صدا و سیما پاسخ دادند و پس از آن در نشستی خبری شرکت کردند.

محمود محمودی تهیه کننده، مسعود صنم کارگردان، کامران سیف‌الله مستندساز، کامران تفتی مجری و حامد تهرانی مجری بخش مثبت دست فرمون از جمله حاضران در این نشست بودند.

کامران تفتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا شرکت‌های خودروسازی از برنامه شما حمایت نکردند اظهار داشت: برنامه ما بیننده زیادی دارد و می تواند محصولات خودروسازی داخلی را معرفی کند. اما در سبد تصمیم گیری قرار نمی گیرد. فصل اول برنامه را که می‌بینند، می‌گویند برنامه خوبی بود؛ کاش شرکت می کردیم. آنها قول می‌دهند برای فصل بعد حمایت می‌کنیم. هنگامی که فصل بعدی فراخوان می‌زنیم مدیرعامل عوض شده و فرد دیگری آمده است. نسبت به تبلیغ تولیدات داخلی رسالتی بر دوش ما بود. ولی شرکت‌های خودروسازی برای حمایت نیامدند. وقتی در مسیر درست قرار می‌گیریم، آن مدیری که باید بیاید نمی‌آید و بعدها می‌گوید من این برنامه را دوست داشتم.

وی افزود: به جای این که دنبال فرد مشهوری بگردند و او را جلوی یک خودرو بنشانند، می‌توانستند در برنامه ما تبلیغ کنند. هر برنامه و ایده موفقی در کشور باید اول صد سال خودش را ثابت کند و وقتی تمام شد قدرش دانسته شود.

کامران تفتی توضیح داد: خوشحالم که مطالبه گر بودیم وسراغ استعدادها رفتیم. توانستیم از هیات اتوموبیلرانی مطالبه گر باشیم و بپرسیم چرا برخی شهرستان‌ها تیم دارند ولی پیست ندارند و خودروهایشان دچار مشکل است.

امیدواریم تلفات خیابانی‌ کم شود

مجری دست فرمون افزود: امیدواریم با این برنامه تلفات جاده ای و خیابانی‌ کم و شمایل رانندگی مان درست تر بشود. انتقادی که از برنامه شد این بود که سخت می توانیم وارد دست فرمون می شویم. ولی بر خلاف چیزی که فکر می‌شود تنها شرط شرکت در برنامه داشتن گواهینامه است وهمه می‌توانند در فراخوان ما شرکت کنند. رسالت برنامه‌مان اشاعه ورزشی بود که شاید از نظر خیلی ها لوکس یا گران قیمت باشد. اما همه کسانی که شرکت کردند الزاما شرایط اقتصادی مناسبی نداشتند. چون با هر خودرویی می‌توانستند مسابقه دهند.

مسعود صنم کارگردان نیز در ادامه جلسه با انتقاد از واحد بازرگانی صداوسیما گفت: این واحد نباید خودش را به یکی دو تا برنامه برند محدود کند. پیست دست فرمون اندازه استادیوم آزادی بیلبورد دارد. ولی واحد بازرگانی یک مترش را هم برای تبلیغات استفاده نکرد. اگر آنها این کار را می‌کردند و بودجه تولید کار بالا می‌رفت، برای تعداد جلسات ضبط نگرانی زیاد نداشتیم.

انتقاد عوامل دست‌فرمون از حمایت‌نکردن شرکت‌های خودروسازی داخلی

حامد تهرانی، مجری مثبت دست فرمون نیز با تاکید بر این که دست فرمون شبیه ندارد توضیح داد: در برنامه‌های تلویزیون ایران آثاری هستند که در شبکه های دنیا شبیهش قبلا ساخته شده‌است. اما دست فرمون اولین برنامه‌ای است که کاملا طراحی شده است.

محمود محمودی تهیه کننده دست فرمون نیز در این جلسه ضمن انتقاد از برنامه‌های تقلیدی تلویزیون گفت: دوستان در شبکه ها دارند برنامه‌های خارجی را کپی و ایرانیزه می کنند. خوشحالم که ما در برنامه خودمان دچارش نشدیم. دوست دارم این مسابقه به صورت بین المللی برگزار شود و کشورهای اطراف هم در آن شرکت کنند. اگر امکان داشته باشد، در فصل های بعدی این ایده را پیاده می‌کنیم.

وی اصلاح رفتار رانندگی را از اثار ارزشمند برنامه دست فرمون دانست و افزود: دست فرمون قهرمان ساز است و می‌کوشد برای مهارت راننده از خودرو بیشتر اهمیت قائل باشد.

انتقاد عوامل دست‌فرمون از حمایت‌نکردن شرکت‌های خودروسازی داخلی

حضور همزمان خانم‌ها و آقایان

محمودی به حضور همزمان خانم ها و آقایان در این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: در این مسابقات توانایی و مهارت رانندگی خانم ها با رعایت شأن آنها به تصویر درآمد، موجب شد در بسیاری شهرهای مختلف کشور که فاقد پیست موتورسواری و اتومبیلرانی بودند مکانی برای تمرین ایجاد شود.

حسین حاتمی، تصویربردار دست فرمون هم به وسعت بالای پیست و یک استودیوی اصلی و سه استودیوی جانبی در این برنامه اشاره کرد وگفت: این فضای گسترده نوع خاصی از تصویربرداری را طلب می‌کند که گروه جوان و خلاق نورپردازی و تصویربردار توانستد با موفقیت آن را انجام دهند.

وی گفت: نورپردازی در شب و در فضای روباز شرایط جوی مختلفی دارد و به جرأت می توانم بگویم تا به حال تصاویر هوایی با این حرکات سریع در هیچ برنامه تلویزیونی نداشته‌ایم و این کار ما را نسبت به برنامه‌های استودیویی مشکل تر می‌کرد.

به گزارش ایرنا، دست فرمون با تغییراتی نسبت به ۲ فصل گذشته با آغازماه ربیع الاول (اواسط مهر) روانه آنتن شبکه نسیم شد. فصل سوم این مسابقه با تهیه‌کنندگی محمود محمودی در ۵۲ قسمت و با شعار آرامش در خیابان، هیجان در پیست مسابقات خود را به صورت رسمی از ۱۶ مهر در دو بخش گروه‌های امدادی و باشگاه اتومبیلرانی دست فرمون برگزار کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس