سویه جدید کرونا پنج برابر بیش از سویه دلتا سرایت پذیری دارد

دکتر علیرضا صداقت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: جهش صورت گرفته در سویه جدید روی پروتئین "اسپایک" اتفاق افتاده که احتمال کاهش اثربخشی داروهای ضد ویروسی و واکسن ها در پیشگیری از کرونا را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: تنها راه مقابله با سویه جدید همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: اقدام به موقع ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو پروازهای مستقیم از کشورهای آفریقایی لازم بوده و بررسی دقیق و قرنطینه کامل برای افرادی که به این کشورها سفر کرده اند نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
صداقت افزود: سویه دلتا در پنجمین اوجگیری کرونا سهمگین بود و آمار متوفیان، خود گواه این ادعاست و امیدوارم با اتخاذ تدابیر لازم اوجگیری جدیدی را تجربه نکنیم.
وی ادامه داد: اگر چه اطلاعات در مورد سویه او میکرون هنوز کامل نیست اما نبایستی جانب احتیاط را از دست داد و در این شرایط نسبت به بازگشاییها به خصوص بازگشایی مدارس عجله کرد چرا که هنوز واکسنی برای مقاطع تحصیلی ابتدایی در کشور ارائه نشده است.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد فرهنگیان این شهر دز نخست واکسن و ۷۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند همچنین ۸۵ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز دز نخست و ۶۰ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۶۲۹ تن رسید.

در این مدت سه هزار و ۷۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید