کد خبر: 357848
۰
۰
نسخه چاپی

هدف شبهه‌افکنی درباره سوابق ایثارگری استانداران تخریب دولت است

«محمدباقر خرمشاد» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره برخی ادعاهای مطرح شده درباره انتخاب استانداران نظامی گفت: از ۳۱ استان کشور، استانداران ۲۷ استان تعیین شده است که در این بین تعداد استانداران به اصطلاح نظامی از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرده و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه خصوصیت مشترک این عزیزان در میان انبوه نظامیان عزیز این کشور، سابقه و توفیقات افراد انتخاب شده در ارائه خدمات عمومی، رونق دادن به تولید، مردمی و محبوب بودن در افکار عمومی منطقه خود بوده است، گفت: هدف هم استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت برای جهش در پیشرفت و خدمت‌رسانی به مردم آن منطقه و تامین نظر و رضایت مردم عزیز این استان‌ها بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با یادآوری این موضوع که تقریباً به همین تعداد هم از استانداران، فرمانداران و مقامات دولت قبل در پست استانداری استفاده شده است و یا می‌شود؛ گفت: حداقل یک سوم استانداران منصوب شده هم از جوانان کشور هستند که در مسیر تحقق گام دوم ترسیم شده برای انقلاب عزیز اسلامی قرار دارند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی وزارت کشور در جستجوی استانداران لایق؛ کارآمدی، رشد، پیشرفت، رفاه، آسایش و آرامش هرچه بیشتر برای مردم عزیز استان‌ها بوده است، گفت: امروز انتظار عموم جامعه از دولت تحول است که امیدواریم استانداران انتخاب شده بتوانند این مهم را محقق سازند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود تعداد دیگری از استانداران منصوب شده نیز چون دارای سابقه بسیجی و آزادگی و جانبازی هستند پس نظامی‌اند؛ گفت: تمام ملت‌ها سرمایه‌های خود را ارج نهاده و آن‌ها را بر صدر می‌نشانند.

خرمشاد خاطرنشان کرد: در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها داوطلب در مقابل تهاجم فاشیسم هیتلری اسلحه به دست گرفته و مقاومت کردند. پس از جنگ، در زمان انتصاب این افراد وابسته به گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی هیچ‌گاه و هیچ کس از آنها به عنوان نظامی و نظامیان یاد نکرد. به عبارتی نه تنها این ایفای نقش تاریخی را مانعی بر سر راه انتصاب آنها به مناصب مختلف نمی دیدند، بلکه به تلاش این کهنه سربازان افتخار کرده و آنها را مقدم می داشتند و ملت ما هم تاکنون چنین بوده است.

وی یادآور شد: طرح این گونه مسائل و شبهات بیشتر بزرگنمایی و تبلیغات رقبای سیاسی دولت با هدف تخریب آن محسوب می‌شود که البته چنین رویکردی جوانمردانه و منصفانه نیست، چرا که واقعیات و شواهد قابل مشاهده، آمار واقعی و هدف واقعی همان است که عرض کردم.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه داشتن سابقه داوطلبانه رزمندگی و مقاومت در برابر هجوم رژیم بعثی صدامی مدافعان را نظامی نمی‌کند؛ گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، دانش آموز، دانشجو، کارگر، کشاورز، کاسب و بازاری، صنعتکار و...این سرزمین با گذراندن دو ماه آموزش نظامی، در مقابل این تجاوز سینه سپر کردند و این حضور آنها را نظامی نمی‌کند.

خرمشاد با بیان اینکه جز برخی سیاستمداران شخص دیگری چنین برداشتی از این افراد ندارد، گفت: اینان کسانی بودند که به قول دیالوگی مشهور در فیلم" آژانس شیشه‌ای" قبل از جنگ در زمین کشاورزی خود با تراکتور کار می‌کردند و بعد از جنگ برگشته و روی همان زمین بدون تراکتور کار کردند.

وی ضمن تبریک هفته بسیج یادآور شد: در تعبیر و فرمایش امام راحل، وقتی می‌فرمودند که ایران باید بیست میلیون بسیجی داشته باشد این نبود که ۲۰ میلیون نظامی دارد بلکه منظور آحاد ملت ایران از هر قشر و صنفی بود که آماده دفاع از کیان این سرزمین هستند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید