۹۵ درصد دانش‌آموزان جامعه هدف در البرز واکسینه شدند

به گزارش قم پرس، نورمحمد فردی ظهر دوشنبه در حاشیه نشست شورای اطلاع‌رسانی استان البرز اظهار کرد: در حال حاضر هیچ شهری در استان قرمز و نارنجی نیست روز گذشته استان البرز فوتی کرونا نداشته به طوری که در صدا و سیمای کشور اعلام شد و همه اینها نشان دهنده تلاش و فعالیت نماینده عالی دولت در استان و ستاد مدیریت بیماری کرونا بویژه دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد که جا دارد تقدیر و تشکر نمائیم.
وی افزود: نقش رسانه‌ها بر جامعه در بحران کرونا چند برابر شده است به همین دلیل سیاست‌گذاری رسانه‌ای باید با اتکا به دانش علوم شناختی منجر به برنامه ریزی صحیح برای صیانت از نگرش مخاطبان و جهت دهی درست آنها به سوی واقعیت موجود باشد تا از ترس و دلهره آفرینی جلوگیری شود.

وی افزود: در هر صورت رعایت صداقت و اصول اخلاقی در انتشار اخبار در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ اهمیتی بیش از پیش دارد.

معاون استاندار گفت: زمانی که مردم نگران خود و وضعیت جامعه اند شاید کمتر توانایی تشخیص خبر درست از نادرست را داشته باشند در چنین شرایطی وجود منبع خبری قابل اعتماد یکی از نیازهای ضروری است.
فردی اضافه کرد: لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و درست توسط رسانه‌های مختلف و نقش آنها در بحران مانند همه گیری بیماری کووید - ۱۹ واقعاً بر کسی پوشیده نیست در هر صورت رسانه به عنوان ابزار و رکن بلامنازع جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران در آگاهی بخشی، جریان سازی و هدایت افکار عمومی نقشی بی بدیل ایفا می‌کنند.

وی افزود: علی ایحال با این رویکرد و با توجه به این مهم که رسانه‌ها در دهه‌های اخیر آن چنان توسعه یافته اند که به بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر مبدل شده اند و این جایگاه تا جایی پیش رفته که بحرانی را نمی‌توان بدون حضور رسانه‌های جمعی در آن تصور کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اضافه کرد: نقش دوگانه رسانه‌ها در بحران سازی، بحران زدایی و برجسته‌سازی و کوچک نمایی، امیدزایی و امید زدایی به دلیل سرعت در انتقال اخبار گسترده از فناوری نوین ارتباطی، توانایی در جذب مخاطبان و مشارکت در فرآیند شکل دهی به افکار عمومی سبب شده است که رسانه‌ها به ابزار مهمی برای مداخله در بحران و کشمکش‌های داخلی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شدند.

وی تصریح کرد: امروزه نمی‌توان مخاطب را منفعل در برابر پیام تصور کرد امروزه بیشتر مردم گوشی هوشمندی دارند که به اینترنت متصل است.

فردی با بیان اینکه رسانه‌ها اعم از صدا و سیما رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی چه نقشی در جداسازی اخبار نادرست از درست دارند و چگونه می‌توانند این روشن سازی را برای مردم انجام دهند، افزود: در شرایط بحران افکار عمومی دستخوش تغییرات فراوان می‌شوند که در صورت عدم مدیریت درست آن شرایط بحران ممکن است بسیار پیچیده و غیر قابل کنترل شود.

معاون استاندار البرز گفت: در هر بحرانی، رسانه‌ها برای صیانت، امنیت و سلامت مخاطبان باید سیاست دقیقی را دنبال کنند که همه افکار عمومی را آگاه کرده باشند و همه آرامش حفظ شده باشد.

فردی با بیان اینکه علاوه بر رسانه‌ها نقش مردم به عنوان اعضای جامعه و مخاطبان رسانه چیست و آنها چطور می‌توانند با ظاهر و اخبار نادرست را از بین ببرند، افزود: در هر صورت بدون تردید خبرنگاران در خط مقدم نبرد با کرونا هستند و خلاقیت در تبلیغات محیطی نیاز امروز برای مبارزه با کروناست.
وی افزود: رسانه‌ها به عنوان ابزار بلامنازع جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران در آگاهی بخشی، جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند.

وی افزود: بارها بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید رسانه‌ها و مسئولان امیدآفرینی داشته باشند و نشاط و امید را در جامعه پر رنگ کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی تاکید کرد: نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تزریق واکسن به موقع جامعه هدف و همچنین عادی انگاری در شیوع بیماری کرونا خطرناک و خسارت بار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید