کد خبر: 357869
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
رئیس حوزه هنری قم در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان:

قم می‌تواند یکی از مقاصد اصلی راهیان نور باشد

محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم و علیرضا ارجمندی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زمینه‌های مشترک همکاری را بررسی کردند.

قم می‌تواند یکی از مقاصد اصلی راهیان نور باشد

به گزارش قم پرس: حوزه هنری استان قم، روز دوشنبه 8 آذر ماه 1400 محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم و علیرضا ارجمندی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشستی، زمینه‌های مشترک همکاری را بررسی کردند.

رئیس حوزه هنری قم در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری استان قم در حوزه ادبیات پایداری گفت: «قم در مسیر اردوهای راهیان نور قرار دادرد اما متاسفانه کسانی که در این مسیر مهمان ما هستند اقامتی کوتاه مدت در شهر قم دارند در صورتی که قم بستر شکل گیری انقلاب و اتفاقات مرتبط با آن بوده و از منظر گردشگری رویداد می‌تواند یکی از مقاصد این ارودها باشد.»

در ادامه علیرضا ارجمندی مدیر کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان قم ضمن استقبال از همکاری دو نهاد در حوزه گردشگری گفت: «میز گردشگری دینی که در میراث فرهنگی قم تشکیل شده زمینه مناسبی برای همکاری در عرصه هنر و رویدادهای دینی با مراکزی چون حوزه هنری‌ قم است. این میز با اهداف کاربردی و با هدف تولید محصول شکل گرفته است.»

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس حوزه هنری در حوزه گردشگری رویداد گفت: «انقلاب اسلامی خاستگاهی دینی دارد و بستری مناسبی برای گردشگران علاقمند به این حوزه است.»

در ادامه سایر زمینه‌های همکاری دو نهاد به بحث و گفتگو گذاشته شد.

وی هم چنین با اشاره به حضور طلاب و دانشجویان با گرایش ادیان در قم گفت: «قم یکی از جهان شهرهای معدود دنیاست و سالانه خیل بسیاری از گردشگران و زائران از اقصی نقاط دنیا راهی قم می‌شوند. با چنین ظرفیتی قم می‌تواند به مرکزی برای ارائه فرهنگ و هنر شیعی تبدیل شود.»

قم می‌تواند یکی از مقاصد اصلی راهیان نور باشد