کد خبر: 357878
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار جدید خراسان جنوبی با حضور وزیر کشور معرفی شد

به گزارش ایرنا آیین معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق خراسان جنوبی عصر امروز در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان ارشد نظامی و انتظامی استان، مدیران کل استان، فرمانداران، نخبگان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در این آیین حضور داشتند.

جواد قناعت در این آیین با حکم رییس جمهوری به عنوان استاندار خراسان جنوبی معرفی شد که در این حکم آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و با روحیه انقلابی، پاکدستی، فسادستیزی و اهتمام به مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در گره‌گشایی از مشکلات مردم استان، تحقق عدالت و پیشرفته و رفع فقر و تبعیض کوشا باشید.

رییس جمهوری افزود: مجاهدت مستمر برای توسعه عادلانه و نوسازی زیرساخت‌های استان، پشتیبانی و مانع‌زدایی از امر تولید، استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی، دامپروری، اکتشاف و بهره‌برداری مناسب از منابع معدنی و اهتمام ویژه به توسعه صنایع دستی و گردشگری در تعامل بایسته و مستمر با تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان در حل مسائل و جوانان کارآمد و انقلابی استان در مناصب مدیریتی مورد تأکید می‌باشد.

در ادامه حکم رییس جمهوری به استاندار خراسان جنوبی آمده است: توفیقات آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

استاندار جدید خراسان جنوبی متولد سال ۱۳۴۴ و اهل آمل در استان مازندران است که از سال‌ ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ استاندار گلستان بود.

وی که دارای مدرک دکترای شیمی آلی، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و کارشناسی شیمی محض است، طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۸ تا پیش از انتخاب به عنوان استاندار خراسان جنوبی، معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان بوده است.

"احمد وحیدی" وزیر کشور ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز این استان شد و پیش از این مراسم بدو ورود به بیرجند با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

"جواد قناعت" که در جلسه چهارشنبه سوم آذر ماه هیات وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت، امروز (هشتم آذر) با حضور وزیر کشور در بیرجند معرفی شد و رسما آغاز به کار کرد.

همچنین در این آیین از "حمید ملانوری" استاندار سابق خراسان جنوبی که از آبان سال گذشته تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت، قدردانی شد.

حمید ملانوری، محمدصادق معتمدیان، محمدمهدی مروج‌الشریعه، سید علی‌اکبر پرویزی و وجه‌الله خدمتگزار از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ سکان استانداری خراسان جنوبی را برعهده داشتند. همچنین سید صولت مرتضوی و قهرمان رشید استانداران خراسان جنوبی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ در دولت‌های نهم و دهم بودند. ابراهیم رضایی‌بابادی نیز اولین استاندار خراسان جنوبی در سال‌های ۱۳۸۳ و ۸۴ بود.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید