کد خبر: 357889
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم تدوین ضوابط مشخص برای صدور مجوز بالکن ساختمان‌ها در کنار خطوط برق در قم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرسازی مناطق باید برای صدور مجوز بالکن در کنار خطوط برق فشارقوی ضوابط مشخصی داشته باشند.

لزوم تدوین ضوابط مشخص برای صدور مجوز بالکن ساختمان‌ها در کنار خطوط برق در قم

به گزارش قم پرس: روح‌الله امرالهی امروز در هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به مشکلات ساختمان‌های احداث‌شده در کنار خطوط فشارقوی اظهار داشت: برای کاهش حوادث ناشی از برق گرفتی نیازمند تدوین ضوابطی برای مشخص شدن حدود بالکن‌ها هستیم.

وی با درخواست از شهرداری با همکاری مناطق برای رسیدگی به این مسئله افزود: اداره شهرسازی مناطق باید برای صدور مجوز بالکن در کنار خطوط برق فشارقوی ضوابط مشخصی داشته باشند تا در صورت حادثه شهرداری مقصر شناخته نشود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در چند سال گذشته مشکل مشابهی در بوستان‌ها وجود داشت که به کمک مناطق و تعیین ضوابط مشخص برای ایمن‌سازی بوستان‌ها، مشکل برق‌گرفتگی برای همیشه برطرف شده و بوستان‌ها ایمن شدند.

وی آسیب‌های فرد دچار برق‌گرفتگی را موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: نمی‌توانیم بدون ضوابط مشخص و ایمن اجازه ساخت بالکن به ساختمان‌های کنار خطوط فشارقوی برق را صادر کنیم، زیرا در صورت بروز مشکل کارشناسان حوادث شهرداری را مقصر می‌داند.**

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید