۷۵ درصد افراد اچ آی وی مثبت در کرمان واکسن کرونا دریافت کرده اند

به گزارش قم پرس ابراهیم رنجبر ظهر دوشنبه در نشست خبری پیرامون ایدز اظهار کرد: در بررسی موارد جدید مبتلا به ایدز سیر صعودی نداریم؛ اما در مجموع باید سیر صعودی در آمار مبتلایان داشته باشیم که اگر اینگونه نباشد به معنای این است که بیماریابی و شناسایی ما دچار مشکل است.

وی گفت: به دلیل اینکه طول عمر بیماران مبتلا به اچ آی وی با کمک درمان افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه این افراد تا پایان عمر در لیست باقی می‌مانند قطعاً سیر آمار صعودی می‌شود.

افراد مشکوک برای انجام تست اچ آی وی مراجعه کنند

مسئول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع کرمان بیان کرد: اساس کار در زمینه ایدز مشاوره و آزمایش داوطلبانه است. افزایش آگاهی مردم بسیار اهمیت دارد تا افرادی که ممکن است بر اساس یک رفتار یا اتفاق به اچ آی وی مبتلا شده باشند به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری برای انجام مشاوره و آزمایش مراجعه کنند.

وی گفت: در برنامه مراقبت و درمان مشکلی نداریم و فقط در بحث شناسایی دچار مشکل هستیم. به دنبال این هستیم که همه نهادها کمک کنند که سطح آگاهی افراد جامعه در این زمینه بالا رود.

اطلاعات بیماران محرمانه است

رنجبر با اشاره به وجود یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر کرمان اظهار کرد: تمام خدمات این مرکز رایگان است و اطلاعات افراد کاملاً محرمانه است؛ هیچ محدودیت جمعیتی در این مراکز اعمال نمی‌شود و افراد از هر کجای دنیا می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: افرادی که نتیجه آزمایش اچ آی وی آنها مثبت می‌شود تا آخر عمرشان تحت پوشش مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قرار می‌گیرند و تمام خدمات بهداشتی و درمانی آنها رایگان است.

مسئول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع کرمان اظهار کرد: در این مراکز خدمات مامایی، مراقبت از زنان، دندانپزشکی انجام می‌شود. داروهای ایذر به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد؛ در مرکز کرمان بسیاری از داروها نظیر داروهای اعصاب، فشارخون و بیماری‌های قلبی به صورت رایگان به این افراد ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: مراکز ما همیشه حتی در زمان شیوع کرونا بدون هیچ گونه خللی فعال بوده‌اند.

رنجبر در خصوص واکسیناسیون افراد اچ ای وی مثبت اظهار کرد: واکسن پشنهاد شده برای این افراد سینوفارم است و دوز سوم برای آنها هنوز پیشنهاد نشده است. با احتساب دوز اول بیش از ۷۵ درصد افراد اچ ای وی مثبت واکسینه شده‌اند.

مسئول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع کرمان اظهار کرد: در استان کرمان یک بیمار مبتلا به ایذر در اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید