کنترل بهداشتی در شلمچه و مرز دریایی خرمشهر افزایش یافت

هنگامه پروین دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با توجه به قدرت سرایت پذیری بسیار بالای سویه جدید اومیکرون کرونا و فراگیری این ویروس ، در مرز زمینی شلمچه و بندر و دریانوردی خرمشهر کنترل ها افزایش یافته است.

وی افزود: هم اینک در مرز شلمچه با همکاری کارشناسان بهداشت و درمان و نیروهای هلال احمر تست پی سی آر از مسافران گرفته می شود و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری در مسافران ایرانی و خارجی افراد به مرکز قرنطینه در پشت مرز منتقل می‌شوند.

پروین اظهار داشت: در مرز دریایی نیز مسافران و ملوانان در اسکله بندر مورد آزمایش قرار می گیرند و تا زمان اطمینان از منفی بودن تست آنها حق خروج از شناور و کشتی را ندارند.

وی در ادامه گفت: مسافران ایرانی و خارجی در صورت داشتن گواهی ۷۲ ساعته تست پی سی آر اجازه عبور از مرز را دارند اما برای اطمینان کامل مراقبت‌های سندرومیک نیز از آنها گرفته می‌شود.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دارای مرزدریایی هستند و هر سه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سویه جدید کرونا به نام اومیکرون یکی از بدترین گونه‌های این بیماری با ۳۲ جهش در پروتئین اسپایک به شمار می‌رود. از آن جایی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص اومیکرون وجود دارد همچنان تنها و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با تمام سویه‌های کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید