کد خبر: 358008
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری نشست هماهنگی راه‌اندازی خانه‌های هلال و کانون طلاب هلال احمر در شهر پردیسان

نشست هماهنگی راه‌اندازی خانه‌های هلال و کانون طلاب هلال احمر در شهر پردیسان با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از معاونین جمعیت هلال احمر استان قم در دفتر حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه این شهر برگزار شد.

برگزاری نشست هماهنگی راه‌اندازی خانه‌های هلال و کانون طلاب هلال احمر در شهر پردیسان

به گزارش قم پرس: جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در ابتدای این نشست گزارش مختصری از فعالیت‌های هلال احمر در حوزه‌های مختلف جوانان، داوطلبان، امداد و نجات و درمان و توانبخشی از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 ارائه کرد و گفت: احداث دو پایگاه خیرساز در اتوبان‌های قم- تهران و قم- گرمسار، اهدای کپسول اکسیژن توسط خیرین، توزیع بسته‌های معیشتی در بین مددجویان هلال احمر، در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی به صورت رایگان و امانی در اختیار بیماران کرونایی، آموزش طلاب جهادی، ارسال 400 هزار پیامک آموزشی درباره راه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های معاونت امور جوانان و خدمات فیزیوتراپی، کادرمانی، گفتاردرمانی و غیره با کمترین هزینه از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان قم در طول دو سال گذشته است.

بهرامی در ادامه به نقش مهم خانه‌های هلال در افزایش تاب‌آوری جامعه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا زمینه حضور و مشارکت واقعی و موثر اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه و ارائه خدمات اجتماعی وعام‌المنفعه را با ایجاد ساختارهای داوطلب‌محور فراهم کند که یکی از همین ساختارهای موثر داوطلب‌محور ایجاد خانه‌های هلال در سطوح مساجد، ادارات، کارخانجات و روستاها است.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد، گفت: خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند و اعضای این خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده هستند و برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال احمر که آموزش در تمام سطوح است، احداث می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم هدف از راه‌اندازی خانه‌های هلال را ارائه آموزش‌های امدادی، اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و نوعدوستانه، تشکیل تیم‌های امدادی در حوادث و سوانح و توانمندسازی و آمادگی اهالی منطقه، روستا، مساجد، ادارات و کارخانجات در مقابله با حوادث و کاهش تلفات و خسارات دانست.

بهرامی در پایان صحبت‌های خود برای راه‌اندازی خانه‌های هلال و کانون طلاب و ارائه‌ی آموزش‌های امدادی از مقدماتی تا تکمیلی در شهر پردیسان اعلام آمادگی کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: همه‌ی اعضا و کارکنان این جمعیت دارای روحیه‌ی جهادی و ایثارگری هستند و در راه خدمت به مردم جانفشانی می‌کنند.

وی در ادامه بر ایجاد انگیزه در طلاب به منظور جذب حداکثری در کانون‌های طلاب هلال احمر و آموزش‌های امدادی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی امام جمعه پردیسان نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور راه‌اندازی خانه‌های هلال و کانون طلاب در این شهر قول مساعد داد.

برگزاری نشست هماهنگی راه‌اندازی خانه‌های هلال و کانون طلاب هلال احمر در شهر پردیسان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید