کد خبر: 358009
۰
۰
نسخه چاپی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

هوشمندسازی فرآیندهای مالیاتی، موثرترین راهکار مبارزه با فرار مالیاتی است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی، مهمترین راهکار و برنامه جدی نظام مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی در کشور است

 هوشمندسازی فرآیندهای مالیاتی، موثرترین راهکار مبارزه با فرار مالیاتی است

به گزارش قم پرس: رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور با تاکید بر مبارزه با فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: با پیشبرد برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها و اجرای سیستم حسابرسی بر مبنای ریسک مودیان، عملا گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: نظام مالیاتی با تکیه بر موتور ریسک قادر خواهد بود، با تمرکز بر پرونده های پر ریسک و بدون رسیدگی بخش قابل توجهی از پرونده های مالیاتی، با کمترین هزینه، مالیات متناسب با میزان درآمد واقعی افراد را وصول نماید.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که همینک در دستور کار سازمان قرار دارد، یکی از مراحل اصلی تحقق نظام هوشمند مالیاتی تحقق پیدا خواهد کرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اظهار داشت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید و استفاده از ظرفیت های ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، از دیگر اقداماتی است که می تواند به هوشمندشدن نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی کمک نماید.
وی تصریح کرد: مهمترین پیامد اجرای نظام مالیاتی هوشمند، شفافیت است و باتحقق نظام نوین مالیاتی، عملا تمامی اطلاعات مودیان به صورت شفاف در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد.
دکتر منظور عنوان داشت: رعایت انصاف و عدالت، رضایت مودیان، هوشمندسازی نظام مالیاتی، وصول حداکثری و ارتقای سلامت نظام اداری، چارچوب اصلی نظام مالیاتی برای توسعه و کارآمدی محسوب می شود که کلیه ارکان نظام مالیاتی باید در این چارچوب حرکت کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید