کد خبر: 358162
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

آیا مدیرکل ورزش مازندران برای کوچ نساجی به مشهد کارشکنی می‌کند؟

به گزارش ایرنا، اعلام خبر معرفی ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به عنوان محل میزبانی نساجی از حریفان در دیدارهای خانگی به دلیل پایین بودن کیفیت چمن زمین ورزشگاه شهدای ساری از روز چهارشنبه این هفته واکنش‌هایی متعددی را در فضای مجازی و رسانه‌ای استان به دنبال داشت. علاوه بر انتقادهای زیادی که از سوی هواداران بابت فراهم نبودن شرایط میزبانی نساجی در مازندران و وجود نداشتن یک ورزشگاه با کیفیت در استان مطرح است، انتشار برخی نکات و دیدگاه‌های منتسب به مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز واکنش‌هایی را ایجاد کرد.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی مدعی شدند که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران کوچ این تیم به مشهد را تنها در صورتی می پذیرد که مدیران تیم نساجی در نامه ای به او اعلام کنند که علت این جا به جایی ربطی به زمین ورزشگاه شهدای ساری ندارد و این زمین دارای کیفیت لازم برای برگزاری بازی های خانگی نساجی است. این کاربران ادعا کردند که مدیران تیم نساجی هم حاضر به دادن چنین نامه ای نیستند در نتیجه برگزاری بازی نساجی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد هم با بن بست مواجه شده است.

این ادعاها و طرح مسایل مشابه در حالی از روز گذشته تا کنون در فضای مجازی و صفحات ورزشی رسانه های مازندران مطرح می‌شود که حسن رنگرز ، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نه تنها تمامی آنها را تکذیب می کند ، بلکه معتقد است تاکنون بخش زیادی از بودجه و توان ورزشی استان را بر حمایت از تیم نساجی متمرکز کرده است و مشکل ایجاد شده برای تغییر ورزشگاه هم ربطی به او ندارد و به ضوابط قانونی فدراسیون برمی گردد.

رنگرز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از نکاتی که از روز گذشته تا کنون در فضای مجازی مطرح شده و ناراحتی و نگرانی هواداران را به دنبال داشت با اصل فرآیندی که در این موضوع رقم خورده متفاوت است. نساجی همان طور که برای هواداران و مردم مازندران مهم است برای ما که عضوی از خانواده ورزش این استان هستیم نیز اهمیت دارد و یک اولویت محسوب می‌شود. بنابراین هر گامی که بتوانیم برای حل مشکلات این تیم برداریم انجام می‌دهیم.

پاسخ مدیرکل ورزش به حاشیه‌های کوچ نساجی از مازندران

موانع قانونی نساجی برای میزبانی در مشهد

وی افزود: روز چهارشنبه باشگاه نساجی در نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد که قصد دارد بازی‌های خانگی‌اش را به طور موقت در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار کند. هواداران در نظر داشته باشند که اداره کل ورزش و جوانان یک دستگاه دولتی است و طبیعتا از مراجع رسمی برای تصمیم‌گیری‌های مرتبط پیروی می‌کند. مرجع قانونی رسیدگی به این موضوع سازمان لیگ فدارسیون فوتبال است و این فدراسیون هم تا کنون نامه‌ای مبنی بر این که استادیوم شهدای ساری شرایط میزبانی از بازی‌های لیگ برتر را ندارد ، برای ما ارسال نکرده است.

رنگرز گفت : از روز گذشته تا کنون تماس‌های تلفنی متعددی با مسئولان سازمان لیگ داشتم و پیگیر آخرین نظر این سازمان درباره ورزشگاه شهدای ساری شدم. در استعلام‌های شفاهی ما هم تایید می‌کند که ورزشگاه ساری استانداردهای لازم را برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: بر خلاف آن‌چه که در فضای مجازی مبنی بر مخالفت ما با مسئولان باشگاه برای برگزاری بازی‌های خانگی نساجی در مشهد اعلام شده، علیرغم میل‌ باطنی‌امان برای خارج شدن بازی‌های خانگی نساجی به صورت موقت از استان به منظور احترام گذاشتن به نظر کادر فنی، بلافاصله پس از باخبر شدن از این تصمیم سعی کردیم برای کمک به باشگاه وارد عمل شویم.

پاسخ مدیرکل ورزش به حاشیه‌های کوچ نساجی از مازندران
ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

وی افزود: دیروز پس از اعلام این تصمیم باشگاه با افشین داوری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره استادیوم امام رضا(ع) صحبت کردم. صریحا گفتند مجوز برگزاری بازی‌های نساجی در این ورزشگاه بنا به دلایلی صادر نمی‌شود. پس در گام نخست باشگاه برای کسب مجوز برگزاری مسابقه در استان خراسان رضوی با چالش مواجه است.

رنگرز دلیل دیگری را نیز در فراهم نبودن شرایط برگزاری مسابقه‌های خانگی نساجی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد عنوان کرد و توضیح داد : پس از تماس با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، تماسی با سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ صحبت کردم که به گفته ایشان نیز طبق ضوابط و مقررات یک تیم باید استادیومی را پیش از فصل معرفی کند و تا پایان فصل بازی‌های خانگی‌اش را در آن برگزار کند. یعنی سازمان لیگ برای تک‌دیدار یا به صورت موقت در میانه‌های فصل مجوز تغییر ورزشگاه میزبانی تیم‌ها را صادر نمی‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: ما همان دیروز این نکات را به باشگاه اعلام کردیم و گفتیم که به این دلایل نساجی نمی‌تواند در مشهد میزبان باشد ، اما متاسفانه فضایی ایجاد شده که هواداران تصور می‌کنند اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان اجازه خروج نساجی از استان را نمی‌دهند.

پیگیری برای تعویض چمن ورزشگاه شهدای ساری

رنگرز با بیان این که اداره کل ورزش و جوانان خود را مکلف می‌داند تا به نظر کادر فنی احترام بگذارد ، تصریح کرد: کادر فنی دغدغه‌هایی دارد و نگرانی‌هایی در خصوص زمین چمن ورزشگاه شهدای ساری مطرح کردند. اراده همه ما در اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال، استانداری و مجموعه مدیران مرتبط معطوف به این است که باشگاه نساجی با آرامش رقابت‌ها را پیگیری کند و اولویت هم برای همه‌ ما برگزاری رقابت‌ها در داخل استان و نتیجه‌گیری نساجی است.

این مسئول تصریح کرد: برای احترام گذاشتن به نظر کادر فنی و تأمین نظر مسئولان باشگاه حتی جلساتی طی روزهای اخیر داشتیم که به نتایجی هم منجر شد و با توافق باشگاه قرار بود تصمیم مشابهی را اجرایی کنیم. یعنی ما نه تنها مخالف خروج موقت و کوتاه‌مدت نساجی از مازندران نیستیم، بلکه در برنامه‌ریزی جدید اعلام کردیم که حاضریم شرایط را تسهیل کنیم تا نساجی برای مدتی کوتاه بازی‌های خانگی‌اش را خارج از استان برگزار کند تا عملیات ترمیم کلی چمن ورزشگاه شهدای ساری را انجام دهیم.

پاسخ مدیرکل ورزش به حاشیه‌های کوچ نساجی از مازندران
ورزشگاه شهدای ساری

وی افزود: هفته پیش جلسات متعددی گذاشتیم و به نتایجی رسیدیم که پس از تامین اعتبار، چمن موجود را در مدت حدود یک ماه تا ۴۰ روز به گونه‌ای که نظر کادر فنی تامین شود مناسب‌سازی کنیم. قرار است پس از تأمین اعتبار که در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم، کل زمین چمن شهدای ساری با رول چمن طبیعی پوشانده شود تا کیفیت مد نظر کادر فنی نساجی تحقق یابد ، اما تصمیم بر این شد که این اقدام بلافاصله پس از تأمین اعتبار انجام شود و برای مدتی کوتاه و مشخص نساجی بازی‌های خانگی‌اش را خارج از استان برگزار کند ، نه این که تا پایان فصل در استانی دیگر میزبان تیم‌ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : برنامه بر این است که وقتی اعتبار مد نظر حدودا ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومانی برای اجرای چمن رول تأمین شد، با فدراسیون و سازمان لیگ رایزنی کنیم که مجوز برگزاری مسابقات خانگی نساجی در ورزشگاهی دیگر را برای مدت کوتاه ۳۰ تا ۴۰ روزه صادر کند تا چمن ورزشگاه شهدای ساری بهسازی شود. در صورت اجرای این عملیات ورزشگاه شهدای ساری به کیفیت مطلوب مد نظر کادر فنی می‌رسد.

تمرکز برای حل مشکلات نساجی

رنگرز با تأکید بر این که حل مشکلات تیم نساجی از مهم‌ترین اولویت‌های زیرساختی این اداره کل محسوب می‌شود، اظهار کرد: با همه معاذیر، محدودیت‌ها و چالش‌های اعتباری که در حوزه اعتبارات عمرانی در استان داریم، فراتر از بضاعت اداره کل برای میزبانی شایسته باشگاه نساجی تلاش مضاعف داشتیم. باز هم با این که محدودیت‌ها وجود دارد از همه ظرفیت‌های خودمان و ظرفیت‌های درون استان و بخشی از ظرفیت‌های ملی برای رفع نگرانی‌های نساجی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: تا کنون ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار ورزشی استان را برای ورزشگاه شهدای ساری هزینه کردیم. این عدد برای ورزش استان قابل ملاحظه است. اما چون میزبانی نساجی و نتیجه‌گیری این تیم برای ما اولویت دارد همه توجه‌مان را بر این موضوع متمرکز کردیم. نساجی هویت فوتبال استان ماست و ما متعصبانه مسائل این تیم را پیگیری می‌کنیم.

پاسخ مدیرکل ورزش به حاشیه‌های کوچ نساجی از مازندران
اجرای عملیات کاشت زیرسازی برای کاشت چمن طبیعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

این مسئول گفت: سازمان لیگ زمانی که ورزشگاه شهدای ساری به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی نساجی معرفی شد هشت مورد اشکال از این ورزشگاه گرفت که برای رفع هر کدام از آن‌ها باید هزینه صرف می‌شد. بهسازی زمین چمن ورزشگاه را هم به صورت توافقی در اختیار باشگاه گذاشتیم ، اما در سایر بخش‌های این ورزشگاه یعنی همان هفت مورد اشکال گرفته شده از سوی سازمان لیگ، اعتبارات قابل توجهی از منابع اعتباری بخش‌های مختلف ورزش استان هزینه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به در حال اجرا بودن عملیات تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نیز اشاره کرد و افزود : روزی که سازمان لیگ ما را مکلف کرد تا ورزشگاه شهید وطنی چمن طبیعی داشته باشیم، برای ایجاد تامین چمن تلاش کردیم و تامین اعتبار صورت گرفت. تشریفات قانونی انجام شد و پیمانکار در حال انجام کار است.

رنگرز با بیان این که در حال حاضر دو ورزشگاه مهم استان به طور همزمان برای کمک به شرایط فنی نساجی در حال تجهیز و بهسازی است، تصریح کرد: البته در ورزشگاه شهید وطنی از سویی شرایط اقلیمی گاهی روند کار را کُند می‌کند و از سوی دیگر قرار داشتن ورزشگاه در مرکز شهر اجازه اجرای عملیات در شب را نمی‌دهد. این مسائل سبب شده که سرعت پروژه کم شود. اما پروژه متوقف نیست. اراده مجموعه استان بر این است که باشگاه نساجی بتواند در یک فضای ایده‌آل رقابت ها را برگزار کند. چون از نظر ما این باشگاه با هواداران خوبش شایستگی این را دارد که در جمع سه تیم برتر لیگ حضور داشته باشد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس