کد خبر: 358163
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اقبالی: تمرکز بالا و عدم توجه به حاشیه ها رمز موفقیت شهرآورد است

«مسعود اقبالی» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: برای آنکه بخواهیم شهرآورد تهران را مورد بررسی قرار دهیم باید بازگشتی به ابتدای لیگ داشته باشیم. در شروع فصل شاهد یک اتفاق خوب بودیم و آن مساله این بود که نیروی جوانی به لیگ برتر تزریق شد و همین مورد موجب شد رونق بهتری را در فوتبال ایران شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل گهر را اگر به دقت مورد بررسی قرار دهیم می بینیم در زمین بازی خیلی بهتر ظاهر شده و میزان دوندگی و تحرک بازیکنان آنان نسبت به سایر تیم ها بهتر و بالاتر است. این ۴ تیم از نظر مهارتی، کار گروهی و روند رو به رشد تیمی بهتر عمل کرده اند و الان هم در بالای جدول قرار دارند. این به دلیل نیروی جوانی و درک متقابلی است که بازیکنان از هم دارند و این مساله به کادر فنی کمک می کند تا اهدافش را بهتر در زمین بازی دنبال کند.

کارشناس فوتبال کشورمان به یک ایراد مهم در بین تیم های مدعی لیگ هم اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی آنجایی است که بازیکنان ما به یک سوم دفاعی حریف می رسند، در این شرایط چون فضا و زمان بسیار محدود است قدرت تصمیم گیری هم به مراتب پایین می آید و بازیکن باید در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرد که در این مورد همه تیم های ما مشکل دارند و استقلال و پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهند بود مگر آنکه در تمرینات روی این مساله آنقدر کار شود که در روح و ذهن بچه ها نهادینه شده تا در شرایط بازی عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند.

اقبالی به نکته دیگری هم اشاره دارد و آن این است که پاس آخر و ضربه نهایی در فوتبال ایران به یک مشکل تبدیل شده، او می گوید: شاید در سطح فوتبال آسیا بتوانیم خودمان را با تیم های بزرگ مقایسه کنیم اما در سطح جهان نه و علت آن است که در ضربات آخر خوب عمل نمی کنیم. به نظرم هر دو تیم باید روی این مساله هم کار بکنند تا شاهد یک بازی خوب و تماشایی باشیم.

وی با اشاره به شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: به نظر من هر دو تیم در شرایط خوبی هستند و اگر حاشیه ها را کنار گذاشته و به زمین و زمان کاری نداشته باشند می توانند یک بازی خوب، زیبا و تماشایی را در زمین به اجرا بگذارند. اگر بازیکنان با تمرکز بالا به زمین بروند و تنها به دنبال اهداف و تدابیر فنی کادر فنی تیم خود باشند می توان انتظار یک بازی خود را داشت اما متاسفانه بی جهت خودشان را درگیر مسایل غیرفنی و کری های بی دلیل می کنند و به نوعی تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و بازی یادشان می رود. در چنین شرایطی باید شاهد یک فوتبال غیرمنطقی، کودکانه و بی کیفیت باشیم که هیچ هواداری را راضی نمی کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سئوال که فرهاد مجیدی به دروازه بان جوان خود میدان داده و این کار چه تاثیری از بابت افزایش انگیزه در بین نیروهای جوان این تیم دارد، گفت: فرهاد ریسک بزرگی کرده اما من با آن موافق هستم. مگر همین بازیکنانی که الان در زمین بازی حضور دارند از کجا آمده اند. باید به جوان ها میدان داد تا بتوانند خودشان را نشان بدهند و فرهاد هم همین کار را کرده است. بازیکن باید در زمین بازی تجربه کسب کند تا مهارت های خودش را افزایش دهد.

اقبالی به بازیکنان خارجی استقلال هم اشاره کرد و افزود: بازیکنان خارجی استقلال در ابتدا خوب نبودند و این به دلیل عدم شناخت و هماهنگی در زمین بازی بود اما رفته رفته این شرایط بهتر شد و شاهد هستیم آنها بهتر در زمین بازی همدیگر را پیدا می کنند. نکته مهم این است که کارهای تاکتیکی تیمی ما خوب نیست و این فقط به استقلال باز نمی گردد. ما ارتباط خوبی بین خطوط را نمی بینیم و اگر بازیکنان درک بهتری از هم داشته باشند این مساله قابل حل است.

پیشکسوت فوتبال ایران به مسایل داوری هم ورود کرد و افزود: واقعیت این است که امسال شاهد داوری هایی بودیم که با ایرادهایی هم همراه بود. البته ممکن است هر فردی اشتباه کند و داور هم یک انسان است و نباید به گونه ای رفتار کرد که هم داوران و هم فوتبالیست ها در برابر هم قرار بگیرند چرا که بی جهت موضع گیری شده و این در روند بازی تاثیرگذار است.

گفتنی است دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه 13 آذر و از اساعت 16 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس