آمل برای نخستین بار وارد وضعیت آبی کرونایی شد

به گزارش ایرنا، طبق ارزیابی این سامانه در حال حاضر شهرستان های گلوگاه، رامسر و نور در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و رنگ بقیه شهرستان های مازندران هم آبی استو

هرچند که در رنگ بندی جدید اعلام شده تغییری در تعداد شهرستان های دارای رنگ آبی و زرد کرونایی تغییر رخ نداده است ، ولی وضعیت شهرستان آمل برای نخستین بار از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون آبی شده است و شهرستان گلوگاه در منتهی الیه شرق استان هم رنگ آبی خود را از دست داد و به رنگ زرد درآمده است.

شهرستان آمل از آغاز شیوع کرونا در سی ام بهمن ماه سال ۹۸ در مازندران همواره یکی از پاشنه های آشیل مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان و حتی کشور بود. وضعیت پیچیده حاکم بر این شهرستان به خاطر بافت قومی و قبیله ای و در اختیار داشتن مرکزیت صنعتی مازندران سبب شد تا کرونا در تمامی ۲۲ ماه گذشته در جولان باشد و در این مدت بارها مدیران کشوری را برای حل این مشکل به مازندران کشاند. حتی شروع پیک پنجم کرونا در مازندران نیز با قرمز شدن شهرستان آمل آغاز شد که سخت ترین پیک کرونا در استان بوده است و در این پیک یک سوم از بیماران کل استان نیز در شهرستان آمل بستری بودند.

در حال حاضر بنا به گفته فرماندار آمل با توجه به واکسیناسیون گسترده در سطح این شهرستان که بیش از ۹۴ درصد جمعیت هدف را شامل می شود ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان های آمل به زیر ۳۰ نفر رسیده است که از زمان شیوع ویروس کرونا بی سابقه بوده است.

نکته دیگر این رنگ بندی تغییر وضعیت شهرستان گلوگاه بوده است که با روند افزایشی بیماران کرونایی در آن از وضعیت آبی کرونایی خارج و به رنگ زرد در آمد. تغییر وضعیت این شهرستان طبق نظر کارشناسان بهداشتی به علت عادی انگاری ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در طول یک هفته گذشته بوده است.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک در حال حاضر علاوه بر آمل شهرستان‌های بهشهر، بابل، بابلسر، تنکابن، نکا، میاندورود، ساری، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، کلاردشت، عباس آباد، نوشهر، چالوس، سوادکوه و سوادکوه شمالی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رنگ زرد به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۷ بیمار جدید به ۳۵۲ نفر رسید که نسبت به جمعه گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید