کد خبر: 358363
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کریم سلمان‌پور گزارشگر باسابقه رادیو مازندران درگذشت

به گزارش ایرنا، کریم سلمان‌پور گزارشگر پیشکسوت صدای مازندران که چهار دهه برای مخاطبان رادیو گزارش‌های مختلف رادیویی و گاهی تلویزیونی تهیه کرد و از او به عنوان صدای آشنای مخاطبان رادیو مازندران یاد می‌شد، شب گذشته در سن ۶۳ سالگی پس از حمله قلبی در بیمارستان درگذشت.

سلمان‌پور که اصالتا اهل شیراز بود در دوران نوجوانی وارد عرصه تئاتر شد و همراه با چهره‌هایی مانند حسن پورشیرازی، محمود پاک‌نیت و حبیب دهقان‌نسب نمایش‌هایی را در شیراز روی صحنه برد. اواخر دهه ۵۰ برای گذراندن دوره خدمت سربازی به جویبار اعزام شد و سپس در مازندران ازدواج کرد. پس از پایان خدمت به شیراز بازگشت با ورود به مرکز صدا و سیمای مرکز فارس به عنوان گزارشگر فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا نیز عازم مناطق جنگی شد.

سال ۱۳۶۳ به مازندران منتقل شد و از آن زمان تا کنون در صدا و سیمای مازندران به عنوان گزارشگر فعالیت داشت.

معاون صدای مرکز صدا و سیمای مازندران در گفت‌وگو با ایرنا درگذشت این گزارشگر باسابقه را ضایعه‌ای برای رادیو و حوزه رسانه در استان عنوان کرد و گفت: زنده‌یاد سلمان‌پور به واسطه پیشینه طولانی‌اش در رادیو مازندران و تهیه گزارش‌های متعدد از حوزه‌های مختلف جامعه صدایی کاملا شناخته شده در همه شهرها و روستاهای مازندران بود و طی حدود چهار دهه فعالیت خود در این استان هزاران گزارش میدانی از مردم مناطق مختلف استان تهیه کرد.

بهرام دارابی افزود: سلمان‌پور گزارشگری در تراز ملی بود که بارها در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر شده بود. همچنین در چندین جشنواره‌ رادیویی نیز به عنوان داور حضور داشت. ضمن این که نقش مهمی در آموزش مبانی کار در رادیو و به ویژه تهیه گزارش‌های درست و حرفه‌ای به نیروهای جدید سازمان داشت.

وی خاطرنشان کرد: صدای زنده‌یاد سلمان‌پور با رادیو مازندران پیوند خورده است. در عمده برنامه‌های اجتماعی رادیو مازندران طی بیش از سه دهه اخیر همواره گزارش‌های او پخش شده و مردم او را صدای خودشان می‌دانستند. برنامه‌های گلبانگ ساحل، مردم و مسئولان، پیام مازندران و بسیاری از برنامه‌های دیگر معمولا با گزارش‌های مردمی استاد سلمان‌پور تکمیل می‌شدند.

معاون صدای مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به این که بستگان این همکار فقید در شیراز سکونت دارند، مراسم خاکسپاری قرار است فردا –یکشنبه- بعدازظهر برگزار شود و پیکر این هنرمند و گزارشگر شاخص رادیو مازندران با حضور همکاران و بستگانش در آرامگاه ملامجدالدین ساری به خاک سپرده می‌شود.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با انتشار پیامی درگذشت این چهره فعال و پیشکسوت حوزه رسانه را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «درگذشت پیشکسوت هنرمند و گوینده توانمند رادیو زنده‌یاد استاد کریم سلمان‌پور را به خانواده آن مرحوم، دوستان و هنرمندان استان تسلیت عرض نموده، غفران الهی را برای آن عزیز تازه سفر کرده و صبرجمیل برای بازماندگان مسالت دارم.»

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس