کد خبر: 358440
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

عزیزی‌خادم: برای اولین بار فضا را برای باشگاه‌ها باز کردیم

به گزارش ایرنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم در رابطه با حضور در آیین ۲۰ سالگی کانون مربیان و تجلیل از سرمربیان ادوار تیم‌های ملی خطاب به آنان اظهار داشت: آنچه را که امروز در فوتبال ملی شاهد هستیم مرهون زحمات شما عزیزان است و خیلی خوشحالیم که امروز همصدا و همگرا با یک کارکرد مشخص برای اهداف‌تان قدم برمی‌دارید. زحمات شما عزیزان از سوی فدراسیون فوتبال ایران شایسته تقدیر است و ما خودمان را جدا از شما نمی‌بینیم. فوتبال ایران مدیون بخشی از مربیان عزیز است که با کمترین هزینه و امکانات باعث پرورش استعدادهای زیادی در کشور شده‌اند. امیدوارم همکاری فدراسیون فوتبال و کانون مربیان همراه با ایجاد یک نگاه مدرن و مترقی و توجه به عناصر حاکم بر فوتبال تداوم داشته باشد و ما با تمام توان در این مسیر قدم برخواهیم برداشت و می خواهیم این روابط را قوی تر از قبل کنیم.

رییس فدراسیون افزود: فکر می‌کنم از یکی از وجوه مشترک جامعه مربیان و فدراسیون فوتبال، کم هزینه بودن است. خدا را شاکریم که نتایج درخشانی را در تیم ملی بزرگسالان به دست آوردیم. همچنین در حوزه‌های مختلف زنان، تیم های پایه، ساحلی و تیم امید آنچه که ما امروز می‌بینیم از مجموعه کم هزینه و کم توقع جامعه مربیان بوده و امیدوارم من و دوستان و همکارانم در فدراسیون فوتبال بتوانیم روابطی مستحکم و قوی و با برنامه‌تری با کانون مربیان فوتبال ایران داشته باشیم.

عزیزی خادم بیان داشت: در این جلسه دیدم فرصت‌های مناسبی برای پیشبرد فضای اقتصادی وجود دارد اما ترافیک کاری در بحث تیم‌های ملی هنوز این امکان را برای بخش بازاریابی فدراسیون فوتبال ایجاد نکرده است. شایسته و بایسته فدراسیون است که در این راستا برنامه ریزی کند. امیدوارم این جلسات پررنگ‌تر از قبل ادامه پیدا کند. فدراسیون فوتبال آمادگی دارد فضای تیم های ملی را مطابق استفاده از ظرفیت تجربه مربیان داخلی فراهم کند؛ در تیم امید از مهدی مهدوی کیا که از سرمایه های موجود فوتبال ایران است، استفاده کردیم. خیلی از مربیان ما به روز هستند، استفاده از این موهبت برای فوتبال کم هزینه تر و به منفعت فوتبال است. رفتار و فضای فدراسیون فوتبال کاملا شفاف و مبتنی بر صداقت و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

عزیزی خادم با اشاره به اهداف فدراسیون گفت: فدراسیون فوتبال دو کارکرد دارد. یکی بحث تیم‌های ملی و مسائل تکینکی و فنی است. با یک نگاه کاملا عدالتی و توازنی در این مسیر قدم برمی‌دارد. سعی کردیم در فدراسیون فوتبال نگاه سیاسی و گروهی و خطی را کنار بگذاریم زیرا فوتبال یک اعتبار بزرگ ملی است و همه موظف و مکلفند که آسیبی به آن وارد نشود. امروز فوتبال ملی صاحب اعتبار و ارزش است و این مدیون تک تک زحمات شما عزیزان در چه در حوزه بانوان و آقایان است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه‌ای که با رییس فدراسیون کره جنوبی داشتم، اعلام شد که نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار برای تیم ملی‌شان هزینه شده است. باید با همیاری در کنار هم، فوتبال ملی را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم و در این راه هیچ خللی در اراده ملی ایجاد نشود.

عزیزی خادم در خصوص تبلیغات محیطی گفت: ما جلسات متعددی داشتیم. همانطور که در برنامه‌های انتخاباتی ما بود، برای اینکه نگاه حرفه‌ای به فوتبال داشته باشیم برنامه ریزی کرده‌ایم و یک قدم بزرگ را در این زمینه برداشتیم و به این قدم افتخار هم می‌کنیم. بر عهدی که بستیم پایبندیم. فوتبال ملی از انحصار بری و برای همه است. شاید این اتفاق باید ۲۰ سال پیش می‌افتاد، این مساله اصلا به من مربوط نیست اما فوتبال ملی باید به سوی استانداردها برود.

رییس فدراسیون با اشاره به عقد تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و قطر گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون ایران و قطر امضا شد و ظرف یکی دو ماه آینده به قراردادی تاریخی تبدیل خواهد شد که یک بخش آن آموزش داوران است. ما سعی داریم دیپلماسی را در بالاترین سطح ممکن نگه داریم. همچنین تیم داوری ما باید برای هزینه‌های VAR هر نفر چیزی حدود ۱۰ هزار یورو هزینه کند. ۴۰ داور از ایران باید در بخش آموزشی شرکت کرده و در غیر اینصورت حذف می‌شوند.. مسئولیت این کار با چه کسی است؟ متاسفانه جامعه فوتبال هم بعضی جاها سکوت می‌کند. بنظرم بهترین گفتار ما عملکردمان است و همه باید یاد بگیریم به ایران افتخار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز گذشته جلسه را را با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان داشتیم و جا دارد از وی بخاطر اینکه همیشه در کنار ما هستند تقدیر و تشکر کنم. از تمام شهدا در تمام بازی‌ها و در تمام رده‌ها با افتخار یاد می‌شود. بیانات مقام معظم رهبری را هم در خصوص حادثه چوار داشتیم که بیانات بسیار بجا و به موقعی بود و نشان داد فوتبال اثر اجتماعی‌اش را داشته و فدراسیون فوتبال در همین زمینه هم یک کار فرهنگی قوی کرده است. در این چند روز مساله‌ای که من بخاطر آن بسیار خوشحال و خرسندم بحث تبلیغات محیطی است که توانستیم قدم اول یک ساز و کار مناسب و متناسب را برداریم. اولین قدم اقتصادی را برداشتیم و کار بسیار سختی بود. امیدوارم بتوانیم همه در کنار آینده فوتبال ایران را بسازیم و به این موضوع افتخار کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس