دومین روز متوالی بدون فوتی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان شناسایی شده است که از این تعداد پنج بیمار بستری شدند و ۲۲ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، مجموع بستری‌های فعلی در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان را ۱۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیماری ۸۰ نفر قطعی اعلام شده و ۱۳ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه از از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۵۴ هزار و ۵۴۵ تست تشخیص مولکولی کرونا در استان گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد تست یک سوم بیماران مشکوک به علائم بالینی کرونا در استان مثبت قطعی اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند و ۲ درصد آنها جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: میزان موارد بهبودی در استان در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است.

شیرانی با بیان اینکه هنوز ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، افزود: این افراد سلامت خود و اطرافیانشان را به خطر می‌اندازند و توصیه می‌شوند هرچه سریع‌تر اقدام به دریافت واکسن کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کیار و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید