کد خبر: 358470
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معاون وزیر اقتصاد: سهام 524 شرکت در سال جاری واگذار خواهد شد/2

معاون وزیر اقتصاد: سهام 524 شرکت در سال جاری واگذار خواهد شد/2 ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/06 اقتصاد.بورس.خصوصی سازی تهران - رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران از واگذاری سهام 524 شرکت براساس قانون بودجه و مصوبه هیات وزیران در سال جاری خبر داد.
کردزنگنه، افزود: 489 شرکت جزء شرکت های گروه یک و 35 شرکت جزء شرکت های گروه دو هستند.
وی درباره عملکرد یک ماهه ابتدایی سال جاری (فروردین ماه )گفت: 350 میلیارد تومان طی این مدت سهام شرکت های دولتی به فروش رفته که متعلق به 24 شرکت بوده ضمن آنکه سهام 13 شرکت نیز آماده واگذاری است.
** 16 تکلیف سازمان خصوصی سازی در سالجاری رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص برخی تکالیف این سازمان براساس قانون بودجه سال 89 ، اظهار داشت: امسال حدود 16 تکلیف برای سازمان یادشده در قانون بودجه در نظر گرفته شده، البته امسال از سالهایی است که از لحاظ مبانی و ابزار قانونی از طریق دولت و مجلس به این سازمان کمک شده است.
کردزنگنه تسویه بدهی دولت بابت حقوق، رد دیون و مطالبات خانواده های شهدا بابت سهام ، تامین کسری صندوق بازنشستگی فولاد، اجازه واگذاری طرحهای تملک دارایی های انتفاعی نیمه تمام و آماده بهره برداری که 5 هزار میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده، مجوز واگذاری سهام در قالب رد دیون دولت بصورت فروش نقدی به میزان 5 هزار میلیارد تومان را از جمله تکالیف سازمان خصوصی سازی براساس قانون بودجه 89 عنوان کرد.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین فروش شرکت های خارج از جداول واگذاری سال 89 )سازمان خصوصی سازی می تواند سهام شرکت های دارای متقاضی را بدون اینکه نام آنها در جداول اعلام شده باشد، برای واگذاری آماده کند) ، تشکیل مجمع شرکت های قابل واگذاری، واریز نقدی دو هزار و 835 میلیارد تومان به خزانه، نظارت بر خرید و فروش عملیات غیرجاری شرکت ها از دیگر تکالیف است.
کردزنگنه گفت: همچنین سهام 431 شرکت که بیش از 17 درصد سهام آنها را شامل می شود بصورت کنترلی و مدیریتی واگذار خواهد شد. براین اساس تصمیم گرفته شده که جمع متشکل از پنج مسوول شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سازمان خصوصی سازی، رئیس اتاق بازرگانی و وزیر صنعت مربوطه، هیات مدیره این شرکت ها را انتخاب نمایند.
** پاداش و تشویق مدیران کردزنگنه یکی دیگر از تکالیف این سازمان را فروش شرکت هایی که از وثیقه آزاد می شوند ذکر کرد و گفت: قرار است وزارت اقتصاد دستورالعملی برای ارائه پاداش و تشویق مدیران و ارزیابی هیات مدیره شرکت هایی که در فروش سهام شرکتها به آنها کمک می کنند در نظر گیرد.
معاون وزیر اقتصاد، تکلیف دیگر را یکسان سازی شرایط و امتیازات برای کارکنان و کارگران شرکت های دولتی و خصوصی ذکر کرد و گفت: مالیات کارکنان و کارگرهای شرکت های دولتی نسبت به بخش خصوصی کمتر است و کارکنان این شرکت ها پس از واگذاری مجبور به پرداخت مالیات بیشتری می شدند بنابراین قرار شد شرایط یکسانی در پرداخت مالیات آنها منظور شود.
وی با بیان آنکه تمام شرکتهایی که در مرحله واگذاری هستند از سود و مالیات علی الحساب معاف شدند، اظهار داشت: 70 درصد بودجه سال گذشته سازمان خصوصی سازی نیز محقق شد. از 4 هزار و 700 میلیارد تومان واگذاری 5 هزار میلیارد تومان بصورت نقدی و هزار و 200 میلیارد تومان به بخش تعاون بوده است.
ادامه دارد...
اقتصام ** 9141 ** 1558 شماره 042 ساعت 13:20 تمام

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس