هیچ موردی از ابتلا به اومیکرون در خراسان رضوی مشاهده نشده است

دکتر علی‌اصغر انجیدنی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بر توانایی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشخیص سویه جدید ویروس کرونا از طریق آزمایشهای پی.سی.آر تاکید و بیان کرد: کمیته‌های تخصصی قرارگاه کرونای خراسان رضوی در خصوص یان موضوع در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: کمیته بهداشت این قرارگاه نیز به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون که در کشورهای آفریقایی و اروپایی شایع شده، میزان رهگیریهای مرتبط با بستگان و اطرافیان مبتلایان به کرونا را در سطح خراسان رضوی افزایش داده است.

دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی سطح پایین و ناکافی واکسیناسیون کرونا را در کشورهای آفریقایی علت تاخت و تاز اومیکرون در آن قاره ذکر و بیان کرد: پوشش عمومی واکسیناسیون مردم علیه کرونا می‌بایست با توجه به همین موضوع همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی افزایش یابد.

وی ادامه داد: توجه عموم مردم نسبت به رعایت اقدامات بهداشتی پیشگیرانه باید به مرحله‌ای برسد که مانع از وقوع اوجگیری جدید ویروس کرونا شود اما هم‌اکنون میزان استفاده از ماسک طبی صورت در سطح جامعه پایین است که باید ارتقا یابد.
دکتر انجیدنی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهر طبس استان خراسان جنوبی در مجاورت شهرهای جنوبی استان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹ از آن شهر به داخل خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی گفت: قرارگاه مدیرت کرونا در خراسان رضوی در پی تغییر رنگبندی شهرها ظرف هفته جاری و اینکه بردسکن تنها منطقه نارنجی در این استان است، گروههای بیشتری را برای بررسی و نظارت گسترده‌تر به آن شهرستان اعزام کرده است.
دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی افزود: همچنین شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در این استان با دقت بیشتری اجرا می‌شود بطوری که مقرر شد تا علاوه بر ارتقا سطح هوشیاری، اقدامات میدانی برای بررسی وضعیت شیوع کرونا بیشتر و گسترده‌تر شوند.

وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در میان شهرستانهای ۳۳ گانه خراسان رضوی شامل یک شهرستان ارنجی، هفت شهرستان زرد و ۲۵ شهرستان آبی است.

تاکنون افزون بر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان خراسان رضوی دز نخست و ۷۱ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر ۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش خود دارد.
ارائه خدمات بهداشت و درمان به جمعیت ساکن در ۱۸ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون شش میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۶۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین پنج میلیون ۹۲۳ هزار و ۳۱۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

در پی چند روز حذف هرگونه نقطه جمعیتی با وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا از نقشه رنگبندی آن در ایران هم‌اینک دو شهرستان کشورمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. ۹ شهرستان وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا دارند.

همچنین تاکنون ۵۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۶۹ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا، ۴۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۹۱ نفر دوز دوم آن را زده‌اند و یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۱۱ نفر نیز سومین دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۶۶ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۹۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۲۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر را گرفته است. ۲۳۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۳۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۹ میلیون ۹۶۹ هزار ۸۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۰۸ هزار و ۷۶۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید