کد خبر: 358632
۰
۰
نسخه چاپی

انجام ۱۴۳۱ بازدید ایمنی در قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در ۹ ماهه گذشته سال جاری یک هزار و 431 بازدید ایمنی از ساختمان‌های مسکونی، تجاری، کارگاه‌های صنعتی، آموزشی و پزشکی در سطح شهر قم انجام داده است.

 انجام ۱۴۳۱ بازدید ایمنی در قم

به گزارش قم پرس:حمید کریمی با اشاره به تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی برای افزایش ایمنی در سطح شهر اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بنا به وظیفه ذاتی خود که پیشگیری از وقوع حریق و حوادث سطح شهر بوده، در ۹ ماهه گذشته سال جاری یک هزار و ۴۳۱ بازدید ایمنی از ساختمان‌های مسکونی، تجاری، کارگاه‌های صنعتی، آموزشی و پزشکی در سطح شهر قم انجام داده است.

وی با بیان اینکه طی این بازدیدها ۴۴۸ مورد تأییدیه ایمنی صادر شد خاطرنشان کرد: مابقی ساختمان‌ها در حال حاضر در حال بررسی و رفع نواقص توسط مالکین و مسئولین این مکان‌ها قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۴ درخواست بازدید از ابتدای سال به معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی ارسال و تشکیل پرونده‌های آن‌ها انجام‌شده است که به‌نوبت توسط کارشناسان این واحد جهت بازدید اولیه و اعلام نظر کارشناسی و گزارش کارشناسی به مالکیت انجام می‌شود و در بازدیدهای ثانویه بررسی مجدد و جهت اخذ تأییدیه سازمان آتش‌نشانی اعلام نظر صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ۳۳ واحد اقامتی و مسافرخانه طی بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم موارد و نواقص ایمنی آن‌ها به واحدها اعلام‌شده است گفت: از دیگر واحدهای اقامتی و هتل‌های شهر درخواست داریم به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کرده تا کارشناسان این سازمان جهت بررسی و اعلام نظر به هتل‌ها و محل‌های اقامتی اقدام کرده تا در آینده نزدیک شهری امن را در قسمت هتل‌ها و واحدهای اقامتی داشته باشیم.

کریمی یادآور شد: کارشناس معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از ۱۰ پاساژ مهم و بزرگ شهر قم بازدیدهای ایمنی را به عمل‌آورده و طی دو مرحله موارد و نواقص به اعضای هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره این پاساژها اعلام‌شده که منتظریم تا این نواقص را برطرف کرده و بازدید پایانی را انجام دهیم تا موارد ایمنی رعایت شود.

وی اضافه کرد: آخرین موردی که توسط معاون دادستان بررسی شد و جلسه‌ای در دفتر ایشان برگزار شد، به‌تمامی هیئت مدیران این پاساژها اخطارهای داده و درخواست شد که در کمترین فرصت موارد ایمنی را اصلاح و رعایت کنند که باید این موارد برطرف شده و مجدداً از سازمان آتش‌نشانی درخواست جهت بازدید آخر و اعلام نظر نهایی داشته باشند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید