کد خبر: 358740
۰
۰
نسخه چاپی

کاشت درختان مثمر در ۴۵۰ هکتار فضای سبز جنگلی قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: امروز شهر قم برخلاف تصور عموم مردم دارای فضای سبز زیبا با درختان خزان‌دار بوده و در بیش از 450 هکتار پارک جنگلی اطراف شهر درختان مثمری مانند زیتون، انار، انجیر و کنار کاشته شده است.

کاشت درختان مثمر در ۴۵۰ هکتار فضای سبز جنگلی قم

به گزارش قم پرس: پیام جوادیان در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز که به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با تشکر از حضور هنرمندان و مدیران شهری اظهار داشت: امسال پنجمین سال جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریزان در شهر قم برگزار می‌شود.

وی یکی از وظایف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را علاوه بر توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز، توجه به مسائل فرهنگ و ارتباطات دانست و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در سال‌های گذشته جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی زیادی در شهر قم برگزار کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یکی از مزایای کرونا را توسعه برنامه‌های فرهنگی برشمرد و ابراز کرد: در دو سال گذشته مسابقاتی مانند باغچه و سبزینه با استقبال زیاد شهروندان روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: فقط برای مسابقه باغچه در یک دوره بیش از ۷۰۰ عکس به سازمان ارسال‌شده و شاهد شرکت خانواده‌ها در مسابقه نقاشی جمعی سبزینه در شهر قم بوده‌ایم.

جوادیان با استقبال از پیشنهاد انجمن عکاسان قم در برگزاری جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز در دو سطح حرفه‌ای و آماتور تصریح کرد: انجمن عکاسان شهر قم در این پنج دوره جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز، با شهرداری همکاری و تعامل خوبی داشته است.

وی ثبت زیبایی‌های فضای سبز شهر قم را لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امروز شهر قم برخلاف تصور عموم مردم دارای فضای سبز زیبا با درختان خزان‌دار بوده و در بیش از ۴۵۰ هکتار پارک جنگلی اطراف شهر درختان مثمری مانند زیتون، انار، انجیر و کنار کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین از آماده‌سازی تعداد بوستان برای عکاسی شهروندان خبر داد و افزود: امسال در ۱۸ بوستان در مناطق و ۴ بوستان بانوان برگ‌های پاییزی جمع‌آوری نشده تا شهروندان بتوانند از زیبایی‌های پاییزی بوستان‌ها عکاسی کنند.

وی در پایان اذعان کرد: باوجود تمام اتفاقاتی که در حوزه فضای شهر قم افتاده اما هنوز ما راضی نبوده و اعتقادداریم این شهر باید به الگویی برای جهان تبدیل شود و با توجه به سخن امام صادق(ع) که شهر قم را شهر خود می‌داند وظیفه سنگینی بر دوش ما است.***/ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید