۱۲۰ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۵ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان طی ۱۰ روز گذشته روند کاهشی داشته است.
دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی حدود ۱۶۰ نفر است که طی ۱۰ روز گذشته نوسان داشته و بیشترین تعداد ۱۸۷ بیمار کرونایی بوده است.
پهلوان افزود: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز متخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم روزانه ۶۳۰ نفر بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش خود دارد.
ارائه خدمات بهداشت و درمان به جمعیت ساکن در ۱۸ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی۲۴ ساعت گذشته، ۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.
در این مدت سه هزار و ۵۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۸۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۳۳۵ نفر رسید.
همچنین تاکنون پنج میلیون و ۹۳۶ هزار و ۹۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
سه هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۵۸ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۸۷ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۲ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۸۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۸ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۳۱ دُز رسیده است.
در حال حاضر ۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید