کد خبر: 358785
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سمنان تازه‌ترین تصمیم‌ها برای ساماندهی موضوع پیاده‌راه امام(ره) سمنان چیست؟

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت عمرانی استاندار سمنان عصر چهارشنبه در این نشست در سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری سمنان گفت: تصمیاتی اتخاذ شد تا شهرداری سمنان ظرف مدت یک ماه با جذب مشاور تخصصی ترافیکی ، نحوه بازگشایی خیابان امام خمینی(ره) را با پیشنهادات فنی ، بررسی و ارائه کند.

محمد حمیدی با بیان این که تاکسی ها ، حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی هم چنان مانند قبل مجاز به تردد در خیابان امام خمینی(ره) سمنان هستند ، گفت: باتوجه به این مورد که عرض خیابان کم شده است و خطر تردد خودرو و احتمال وقوع تصادفات افزایش یافته ، در این جلسه تصمیاتی اتخاذ شد تا شهرداری ظرف مدت یک ماه با جذب مشاور تخصصی ترافیکی ، نحوه بازگشایی خیابان را با پیشنهادات فنی مورد بررسی قرار دهد و راهکار اجرایی را ارائه کند.‌

وی افزود : باید مطالعات اجتماعی برای تردد خودرو ها با توجه به کاهش عرض خیابان ، برای پیش بینی پارکینگ های خودرو انجام شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه خیابان امام(ره) در بافت قدیم شهر سمنان قرار دارد و حاشیه این خیابان بناهای تاریخی زیادی هست که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد ، ابراز داشت: پیاده‌راه شدن این خیابان به لحاظ فنی و تخصصی امری درست برای توسعه شهری است که به افزایش ظرفیت گردشگری و جذب گردشگر و مسافران کمک خواهد کرد.

ضرورت تغییر کاربری کسبه متناسب با پیاده‌راه

به گفته حمیدی ، باید در ابتدا کاربری فعالیت کسبه و بازاریان این خیابان متناسب با پیاده‌راه تغییر می کرد و بعد از آن خیابان مسدود و به پیاده راه تبدیل می شد.

وی با بیان اینکه نمی توان خیابانی که در آن قصابی ، میوه فروشی و فروشگاه های تامین کننده مایحتاج غذایی مردم وجود دارد را به پیاده راه تبدیل کرد ، تشریح کرد: باید شهرداری با مشارکت اصناف و دادن امتیازات لازم به صنوف موجود در این محدوده ، تغییر کاربری این اصناف را در جهت توسعه گردشگری ، صنایع دستی و چایخانه های سنتی و جذب مسافر محقق سازد.‌

سرپرست معاونت عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: کاربری معبر در تردد تغییر کرده است، اما در کاربری‌های تجاری کنار معبر تغییری ایجاد نکردیم که این تناقض اعتراض و گلایه شدید کسبه و بازاریان را در پی داشت.

حمیدی گفت: باتوجه به گزارش فرماندار شهرستان سمنان از گلایه و اعتراضات مردم و گزارش عضو شورای شهر از کاهش درآمد کسبه و اقدامات شهرداری برای مصوبه جدید شورای ترافیک ، باید مطالعات و بررسی های تخصصی انجام شود.

وی ضمن بیان این مطلب که ضوابط طرح جامع حکم می کرد که این مصوبه پس از بررسی در کمیسیون ماده ۵ در شورای عالی معماری شهرسازی هم مصوب شود که سیر موارد قانونی این موضوع انجام نشد، گفت: حال باید صدای کسبه و بازاریان را بشنویم تا تمهیدات لازم را آماده کنیم تا پس از آن بتوان این خیابان را مسدود کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس