کد خبر: 358796
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مهاجرانی: استقلال از مجیدی حمایت کند/ باخت در دربی ترس دارد

به گزارش ایرنا، «حشمت ‌مهاجرانی» نامی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران است، مردی که برای اولین بار ایران را به جام جهانی برد و با سه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رکوردی جاودانه و بزرگ از خود بر جای گذاشته است!

با مهاجرانی تماس گرفتیم و درباره شهرآورد ۹۷ حرف زدیم، او اگرچه از سطح فنی دو تیم در این مسابقه بزرگ ناراضی بود اما گفت: با یک بازی نباید استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرد!

نظرتان درباره شهرآورد چیست؟

این بازی بر خلاف انتظار بی کیفیت بود و بار فنی نداشت، دو تیم نتوانستند انتظارات را برآورده سازند!

فکر می‌کنید چرا تیم‌های بزرگ پایتخت نمی‌توانند فوتبال با کیفیتی را به نمایش بگذارند.

دربی واقعا کیفیت نداشت و کیفیت آن خیلی پایین بود. ۹۰ دقیقه بازی شود و دو تیم پرطرفدار و اول پایتخت یک موقعیت گل روی دروازه همدیگر نداشته باشند اتفاق خوبی نیست اما باید یک مهم را در نظر داشت.

چه نکته‌ای؟

اینکه هر دو تیم محتاط بودند و با ترس بازی کردند، شهرآورد همیشه خاصیت خاص خودش را دارد و هیچ تیمی نمی‌خواهد در این بازی بزرگ شکست بخورد، به همین علت با احتیاط بازی کردند.

در این بازی کار تاکتیکی از دو تیم مشاهده کردید، سرخابی‌ها برنامه‌ داشتند؟

اینکه منظور شما از تاکتیک چه باشد؟ اگر بخواهیم بگوییم دو تیم برنامه خاصی برای حمله و دفاع داشتند خیر، اگر بخواهیم بگوییم سرخابی‌ها فضاسازی کردند و یا برای در اختیار گذاشتن فضا برای بازیکن صاحب توپ یا بدون توپ برنامه داشتند اشتباه حرف زده‌ایم، این بازی بار فنی نداشت.

مهاجرانی: استقلال از مجیدی حمایت کند/ باخت در دربی ترس دارد

نقش مربیان در این بی برنامه بودن چیست؟

حساسیت و شرایط ویژه دست مربیان را برای این مسابقه می‌بندد، شاید همیشه گفته باشند دربی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و این حرف تکراری تعبیر درستی از رویارویی استقلال و پرسپولیس است و همواره شکست یکی از دو تیم اتفاقات بزرگی را رقم زده است، حتما در طول این سال‌ها دیده‌اید که تیمی برنده دربی بوده است که در جدول رتبه پایین‌تری قرار داشته و یا بر روی کاغذ ضعیف‌تر بوده است. همه عوامل دست به دست هم می‌دهد تا این مسابقه زیبا نباشد اما ...

اما چی؟

در گذشته شاید بازی صفر بر صفر به پایان می‌رسید اما دو تیم موقعیت گل داشتند و یا خوب بازی می‌کردند اما روز شنبه در ورزشگاه آزادی خبری از این اتفاقات نبود و دو تیم از تساوی و شکست نخوردن در بازی راضی بودند. همه این ها درست اما با یک دربی نباید درباره استقلال و پرسپولیس قضاوت کرد.

درباره فرهاد مجیدی بگویید، مربی‌ای که به خاطر تساوی در پنج بازی تحت فشار است.

من اعتقاد و باور قلبی‌ام درباره فرهاد مجیدی این است باید به او اطمینان و از وی حمایت کرد، مجیدی در اول راه مربیگری است و نشانه‌های پیشرفت در تیم او دیده می‌شود، شاید او نتوانسته در این پنج بازی به پیروزی برسد اما اگر در دو بازی به جای مساوی برنده تیمش از زمین خارج می‌شد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ الان استقلال در صدر جدول قرار داشت و او تحت فشار نبود.

استقلال در سال‌های اخیر از عدم حمایت از مربیانش متضرر شده است، قبول دارید تحت فشار گذاشتن مربی و یا تغییر در کادر فنی چاره کار نیست.

دقیقا، باید استقلال فرهاد مجیدی را حمایت کند تا تیم او بتواند به موفقیت برسد، این که بخواهیم با چند مساوی از مربی انتقاد کنیم کار درستی نیت، نه تنها فرهاد مجیدی بلکه همه مربیان جوان باید مورد اطمینان باشند، استقلال در مسیری قرار دارد که می‌تواند به موفقیت برسد و با یک نتیجه می‌توان همه این اتفاقات را به باده فراموشی سپرد.

مهاجرانی: استقلال از مجیدی حمایت کند/ باخت در دربی ترس دارد

تیم مجیدی در این چند بازی از داوری به شدت متضرر شده است، در بازی با پرسپولیس و چند بازی دیگر پنالتی‌هایی برای استقلال گرفته نشده که می‌توانست شرایط جدول را به گونه دیگر تغییر دهد، قبول داری داوری‌ها در سرنوشت مربیان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

من نمی‌خواهم به داوری‌ها ورود کنم، حرف من این است که مربی فوتبال با آرامش و خاطر جمع می‌تواند به موفقیت برسد و باید به مربیان جوان اعتماد و فرصت داد. درباره مسائل داوری ها بهتر است کارشناسان این حیطه حرف بزنند.

یحیی‌گل‌محمدی چطور؟

او مربی خوبی است و کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است، من درباره مربیان جوانی حرف زدم که گل‌محمدی جزو آن دسته از آنها قرار دارد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس